Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ПУТ СВИЛЕ ЗА 21.ВЕК: Нови ауто-пут спојиће Шангај и Хамбург, биће дугачак 8.000 км, али НОСИ БРОЈНЕ "ПРОБЛЕМЕ"

11.07.2019. 07:15
Пише:
Србија Данас/Дејли мејл
Autoput
Аутопут / Извор: Профимедиа

Русија је дала зелено светло за изградњу ауто-пута дугог 2.000 километара усред покушаја Кине да оживи древну трговинску руту "Пут свиле".

Приватно финансирана "Меридијан" магистрала кретаће се од руске границе са Белорусијом до Казахстана и биће део шире мреже која се протеже од Хамбурга до Шангаја, пут који ће бити дугачак више од 8.000 км.

Пројекат је део амбициозне иницијативе "Пут и појас" кинеског председника Сија Ђинпинга, који многи критичари виде као настојање далокоисточне силе да доминира глобалном трговином.

Након изградње, пут ће постати најкраћи начин којим ће се роба кретати између Европе и Кине.

Изградње "Меридијан" пута већ је почела, очекује се да ће радови трајати до 14 година и коштати око 9,4 милијарде долара.

ВУЧИЋ НАЈАВИО: УЛОЖИЋЕМО МИЛИЈАРДЕ У СРПСКА НАСЕЉА НА КОСОВУ! Желимо свуда да видимо напредак! (ФОТО)

ВУЧИЋ НАЈАВИО: УЛОЖИЋЕМО МИЛИЈАРДЕ У СРПСКА НАСЕЉА НА КОСОВУ! Желимо свуда да видимо напредак! (ФОТО)

Ердоган на Јахорини: Аутопут Сарајево - Београд је ''пут мира''

Ердоган на Јахорини: Аутопут Сарајево - Београд је ''пут мира''

ИЗНЕНАЂУЈУЋИ ПОДАЦИ Кинези и Индијци зараде и пет евра више по сату од белаца

ИЗНЕНАЂУЈУЋИ ПОДАЦИ Кинези и Индијци зараде и пет евра више по сату од белаца

На западном крају, аутопут са четири траке ће ће улазити у Белорусију близу Смоленска, док се на источној страни са казахстанском границом спаја близу Сагарчина.

Пројекат је замисао Александра Рјазанова, бившег заменика председника гасног гиганта "Газпрома", који поседује око 80 посто земљишта на коме ће се градити саобраћајница.

Очекује се да ће магистрала скратити пут између теретних чворишта у западној Кини и централној Европи и понудити бржу алтернативу до три железничка коридора, укључујућу Транссибирску железницу и Суецки канал.

ПОШТУЈЕ ТУЂИ ЗНОЈ: Додик почастио раднике тунела, ево колико се отворио! ОДРЕШИО КЕСУ!

ПОШТУЈЕ ТУЂИ ЗНОЈ: Додик почастио раднике тунела, ево колико се отворио! ОДРЕШИО КЕСУ!

ЗЕЛЕНО СВЕТЛО ЗА МЕГА ПРОЈЕКАТ: Најављена изградња 2.000 км аутопута који ће повезивати Кину са Европом!

ЗЕЛЕНО СВЕТЛО ЗА МЕГА ПРОЈЕКАТ: Најављена изградња 2.000 км аутопута који ће повезивати Кину са Европом!

УВЕЛИКО СЕ СПРЕМА БУЏЕТ ЗА 2020. ГОДИНУ, 300 МИЛИОНА ДИНАРА ЗА ПУТЕВЕ Србију тек чекају још крупније инвестиције!

УВЕЛИКО СЕ СПРЕМА БУЏЕТ ЗА 2020. ГОДИНУ, 300 МИЛИОНА ДИНАРА ЗА ПУТЕВЕ Србију тек чекају још крупније инвестиције!

Пут ће бити финансиран као део партнерства између приватних инвеститора и државне подршке.

Шеф руско-кинеског аналитичког центра Сергеј Санакојев изјавио је да је аутопут "економски оправдан" и да може да створи више радних места и прихода за Русију.

- Питање је само да ли Рјазанов има довољно финансијских и административних ресурса, као и правих људи. За сада то не видим - додао је он.

Према наводима руске државне агенције РИА Новости, руски премијер Дмитриј Медведев је одобрио прву фазу пројекта и дао му неопходну подршку. Медведев је, како се извештава, наредио званичницима да се консултују са иницијатором пројекта о привлачењу инвеститора, укључујући и Кину.

Пут свиле за 21. век

"Меридијан" аутопут ће чинити део иницијативе "Пут и појас" (БРИ) - аутопута Кина-западна Европа који ће се протезати око 8.000 километара и на крају повезати луке Хамбург у Шангај.

БРИ је покренута као оживљавање древног копненог Пута свиле који је повезивао исток и запад преко средње Азије.

Иницијатива данас већ повезује више од 120 земаља и готово пет милијарди људи. Њена развојна платформа је мултилатералне природе, са циљем јачања свеобухватног глобалног раста и сарадње између Кине у међународних организација.

БРИ настоји да убрза модернизацију економије у настајању и развоју, уз учешће напредних земаља. Она ће, такође, помоћи да се раст прихода у локалним подручјима повећа са 1,2 на 3,4 посто, а раст глобалних прихода са 0,7 на 2,9 процента.

Када је БРИ први пут представљена 2013. године, изазвала је велико узбуђење јер се уклопила у жељу азијских земаља да се развијају на сличан начин као Кина - уз развој аутопутева, железница, аеродрома, лука и других јавних инфраструктура.

Обим трговине између Кине и земаља учесница иницијативе до тада је премашио 6 трилиона долара, са инвестицијама од преко 80 билиона долара.

Званично, Сијева иницијатива је означена као покушај да се "повећа регионална повезаност и прихвати светлија будућност", међутим, многи критичари наводе да је то покушај Кине да доминира над мањим земљама и глобалном економијом.

Раније ове године, САД су одбиле да пошаљу званичнике на други кинески форум "Појас и пут" у Пекингу позивајући се на забринутост око финансирања пројекта.

Кина је узвратила тако што је назвала те ставове предрасудама, рекавши да никада није присиљавала учеснике Иницијативе, која је промовисање заједничког напретка.

У међувремену, Русија је настојала да се веже за успех БРИ. Председник Владимир Путин посетио је у априлу исти форум који су САД бојкотовале. Тада је рекао да ће кинеска иницијатива ојачати "конструктивну сарадњу" евроазијских држава и осигурати одржив економски развој и раст у региону.