"Ми смо идеална позиција за заједничке пројекте" Чадеж: Покривамо цело европско тржиште и то је оно што нас спаја
Председник Привредне коморе Србије Марко Чадеж изјавио је данас у Токију да је јапанска стратегија у трговини све више упућена на европско тржиште и да у том смислу Србија има идеалну позицију за заједничке пројекте, наводећи да јапанске компаније показују све веће интересовање за сарадњу у зеленим технологијама, хемијској и текстилној индустрији.
Чадеж је, после са састанка делегације Србије са представницима Јапанске организације за спољну трговину Џетро (ЈЕТРО) у Токију, где у радној посети борави и председник Србије Александар Вучић, рекао да Србија са том асоцијацијом има изузетну сарадњу, посебно у последњих годину дана, као и да разговори о отварању канцеларије Џетро у Србији иду у добром правцу.
- Сада је најпотребније да се направи српско-јапански оперативни радни тим, односно заједнички интегрисани тим који ће свакодневно да ради на пројектима и координацији онога о чему су компаније разговарале. Имамо велики интерес када је у питању зелена технологија, не само у јавно-приватним партнерствима, него и наша индустрија и компаније морају да примењују другачије стандарде како би могли да излазе на тржишту, ту је јапанска технологија веома важна - рекао је Чадеж за Танјуг.
Он је навео да је разговарно и о производњи кристално фосфатне киселине, која се користи у прехрамбеној индустрији, а која је део производње Индустријско-хемијског парка у Прахову.
- Јапанске компаније су заинтересоване да заједнички направе са српском компанијом пројекат у коме ће се то производити за европско тржиште. О томе морамо даље да разговарамо - истакао је Чадеж.
Говорећи о могућностима сарадње, навео је да је компанија МикроЕлектроника раније потписала уговор са јапанском компанијом Ренаисханце Electronics и да је у октобру почела да испоручује своје производе за Јапан, нагласивши да има још простора за сарадњу и са другим компанијама из Србије.
Чадеж је рекао да је на састанку разговарано и о могућности да српске компаније користе платформе организације Џетро као што је ''Ј-бридге'' и навео да је договорено да се у првом кварталу следеће године организују тематизоване посете Јапану српских компанија које се баве зеленим технологијама, хемијом, текстилом.
- У сфери текстила можемо да имамо добар пројекат. Две јапанске компаније су заиста водеће када је реч о текстилу специјализованом за аутомобилску индустрију, а имамо једну компанију у Србији која има капацитета да буде партнер за европско тржиште и да ради са њима. Они имају know-how, имају знање и тај специфичан текстил који је нама неопходан, а то тржиште је велико и чини ми се да ту можемо да дођемо до великог заједничких пројекта - навео је Чадеж.
Говорећи о сутрашњем сусрету са јапанским привредницима, Чадеж је рекао да је интерес за тај састанак велики и да јапански привредници очекују да се види на који начин можемо да повећамо не само класичне инвестиције.
- Њима је европски континент све више интересантнији као тржиште. Ми смо идеална позиција за заједничке пројекте који би били производни, да покривамо цело европско тржиште и то је оно што нас спаја - навео је Чадеж.
Извор: Србија Данас/РТВ