"Mi smo idealna pozicija za zajedničke projekte" Čadež: Pokrivamo celo evropsko tržište i to je ono što nas spaja
Predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež izjavio je danas u Tokiju da je japanska strategija u trgovini sve više upućena na evropsko tržište i da u tom smislu Srbija ima idealnu poziciju za zajedničke projekte, navodeći da japanske kompanije pokazuju sve veće interesovanje za saradnju u zelenim tehnologijama, hemijskoj i tekstilnoj industriji.
Čadež je, posle sa sastanka delegacije Srbije sa predstavnicima Japanske organizacije za spoljnu trgovinu Džetro (JETRO) u Tokiju, gde u radnoj poseti boravi i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, rekao da Srbija sa tom asocijacijom ima izuzetnu saradnju, posebno u poslednjih godinu dana, kao i da razgovori o otvaranju kancelarije Džetro u Srbiji idu u dobrom pravcu.
- Sada je najpotrebnije da se napravi srpsko-japanski operativni radni tim, odnosno zajednički integrisani tim koji će svakodnevno da radi na projektima i koordinaciji onoga o čemu su kompanije razgovarale. Imamo veliki interes kada je u pitanju zelena tehnologija, ne samo u javno-privatnim partnerstvima, nego i naša industrija i kompanije moraju da primenjuju drugačije standarde kako bi mogli da izlaze na tržištu, tu je japanska tehnologija veoma važna - rekao je Čadež za Tanjug.
On je naveo da je razgovarno i o proizvodnji kristalno fosfatne kiseline, koja se koristi u prehrambenoj industriji, a koja je deo proizvodnje Industrijsko-hemijskog parka u Prahovu.
- Japanske kompanije su zainteresovane da zajednički naprave sa srpskom kompanijom projekat u kome će se to proizvoditi za evropsko tržište. O tome moramo dalje da razgovaramo - istakao je Čadež.
Govoreći o mogućnostima saradnje, naveo je da je kompanija MikroElektronika ranije potpisala ugovor sa japanskom kompanijom Renaishance Electronics i da je u oktobru počela da isporučuje svoje proizvode za Japan, naglasivši da ima još prostora za saradnju i sa drugim kompanijama iz Srbije.
Čadež je rekao da je na sastanku razgovarano i o mogućnosti da srpske kompanije koriste platforme organizacije Džetro kao što je ''J-bridge'' i naveo da je dogovoreno da se u prvom kvartalu sledeće godine organizuju tematizovane posete Japanu srpskih kompanija koje se bave zelenim tehnologijama, hemijom, tekstilom.
- U sferi tekstila možemo da imamo dobar projekat. Dve japanske kompanije su zaista vodeće kada je reč o tekstilu specijalizovanom za automobilsku industriju, a imamo jednu kompaniju u Srbiji koja ima kapaciteta da bude partner za evropsko tržište i da radi sa njima. Oni imaju know-how, imaju znanje i taj specifičan tekstil koji je nama neophodan, a to tržište je veliko i čini mi se da tu možemo da dođemo do velikog zajedničkih projekta - naveo je Čadež.
Govoreći o sutrašnjem susretu sa japanskim privrednicima, Čadež je rekao da je interes za taj sastanak veliki i da japanski privrednici očekuju da se vidi na koji način možemo da povećamo ne samo klasične investicije.
- Njima je evropski kontinent sve više interesantniji kao tržište. Mi smo idealna pozicija za zajedničke projekte koji bi bili proizvodni, da pokrivamo celo evropsko tržište i to je ono što nas spaja - naveo je Čadež.
Izvor: Srbija Danas/RTV