СРПСКА ЕЛЕКТРИЧНА "ПАНДА" СПРЕМНА ЗА ИЗВОЗ: Прва земља на Балкану која има овакву производњу
Прва серија електричних "панди" које су произведене у модернизованој фабрици "Стелантис" у Крагујевцу изашла је данас из фабрике.
Први електрични аутомобили Панда произведени у фабрици "Стелантис" у Крагујевцу натоварени су на воз и спремни за извоз на западна тржишта.
Тиме Србија постаје прва земља на Балкану која има финалну производњу електричних возила.
Ову вест саопштио је вечерас председник Србије Александар Вучић:
- Желим да донесем одличну вест - данас је први воз пун аутомобила фијат панда напустио Крагујевац и пошао на западноевропска тржишта. То ће нам много помоћи да превазиђемо потешкоће изазване политичким противницима и онима који би да блокирају, саопштио је вечерас председник Вучић.
Како су објавили италијански медији, фијатова "гранде панда" која се склапа у Крагујевцу је најишчекиванији аутомобил на тржишту у 2025. години.
Наиме, са производних трака у Крагујевцу, прво ће силазити електрична, а потом и хибридна возила.
Иначе, они који одлуче да купе такво возило моћи ће да рачунају на помоћ државе.
Компанија ФЦА Србија у јулу прошле године је у Стелантисовој фабрици у Крагујевцу почела пробну производњу електричног модела аутомобила "фијат гранде панда".
Нови модел направљен је у две верзије – електричној и хибридној, а планирано је да буде пласиран на тржиште Европе, потом на Блиски Исток и у Африку. Аутомобил који се прави у Крагујевцу спада у аутомобиле Б сегмента, испод четири метра дужине, и први је у низу модела нове породице аутомобила која ће сваке године добијати нови модел, све до 2027.
Спирални кабл има посебно кућиште испод хаубе, што омогућава уштеду простора у пртљажнику и практичан је за употребу.
"Гранде панда“ се издваја од осталих аутомобила у Б сегменту захваљујући компактности коју омогућава његова мала величина (3,99 метара дужине, 1,57 метара висине и 1,76 метара ширине) и добро организована пространост захваљујући својој компактној запремини.
Тако пртљажник има запремину од 361 литар, а укупни капацитет складишних преграда смештених испред сувозача је 13 литара.
Србија Данас/Курир