Шта Европа купује током пандемије корона вируса? Да ли се разликује од потрошачке корпе Балкана?
Пандемија мења потрошачке навике Европљана.
Криза изазвана пандемијом вируса COVID-19 није променила само друштвене и радне навике Европљана, већ и њихове навике у исхрани и куповини.
Не ради се само о тоалет папиру већ и о намирницама, па је тако у Италији повећана потражња за пакованим мандаринама, у Француској за пилећим кобасицама, а у Великој Британији потражња за контервираним месом.

ЈАГМА ЗА БРАШНОМ У СЛОВЕНИЈИ: Јанези купују НЕВЕРОВАТНЕ КОЛИЧИНЕ хране и заштитних средстава

ТРАМП ПОНОВО ОБАРА ЦЕНУ НАФТЕ: Уводи "врло значајне" таксе

Пољопривредници и даље могу на њиве, а ево како да набаве РАДНЕ ДОЗВОЛЕ за сезонске раднике
Како се наводи, на основу података из малопродајних трговина у те три земље, повећала се потражња за храном са дугим роком трајања, а људи су почели више да троше у супермаркетима него пре кризе.
У све три земље почетком марта повећана је куповина производа од папира, за негу и паковане хтане.
Ипак, постоје и категорије хране које су претрпеле губитке, па је тако у Француској и Италији опала продаја козметичких производа, а у Великој Британији и Италији опала је продаја робе категорисане као општа роба.
Ове промене у потрошњи купаца извршиле су велики притисак на ланац снабдевања храном, а то није прошло непримећено код политичара, тако да су министри пољопривреде из земаља чланица ЕУ прошле недеље разговарали о променама у обрасцима потрошње.
Долази се до закључка да је дошло до значајног смањења куповине вредних производа попут вина, рибе, цвећа за које су навели да је потпуно пропало, док је потражња за намирницама попут пиринча, тестенине, јаја, конзервиране хране, дуготрајног воћа и поврћа значајно порасла.
У Европи је порасла продаја алкохолних пића, осим у Француској где је до 8.марта забележен пад продаје за око четири одсто у односу на исти перуиод прошле године.
Подаци из Италије показују да је опала куповина шампањца за чак 53 одсто у односу на исти период прошле године, али је зато за 14 одсто порасла куповина пива.
Такође, у Италији политички лидери заговарају куповину домаћих производа како би се подстакла куповина домаћих производа, тако да је продаја домаћих вина порасла за 13 одсто, а за 14 одсто опала куповина страних вина.
Опала је продаја и дечјих ужина, које су се обично куповале док су школе радиле, али и продаја рибљих оброка, ароматизоване воде и замена за сир за веганске оброке.
За 33 одсто порасла је продаја пилећег меса, продаја телећег и конског меса се смањила за чак 64, однсоно 62 одсто, док је потрошња зецијег меса порасла чак четири пута у односу на исти период прошле године.
Током карантина, грађани су почели више сами да пеку, па је тако продаја брашна и квасца порасла три пута.
Према извештају ИРИ-а и БЦГ-а, подаци показују да су залихе почеле да се гомилају 16. фебруара у Италији, односно 23. фебруара у Француској, што је много пре него што су земље почеле да уводе мере социјалне дистанце.
У недељи која се завршила 8. марта у Француској за 70 одсто је порасла потрошња пиринча и тестенине.
Ипак, највеће повећање продаје у целој првој недељи марта у европским земљама односи се на заштитна средства, попут алкохола чија је продаја у Италији повећана за 247 одфсто, а бележи се и двострука потражња за хигијенским марамицама, рукавицама и средствима за дезинфекцију.
Током тог периода у Француској је повећана продаја апотекарских производа попут топломера, сапуна за купање и марамица за чишћење, док ње У великој Британији удвостручен апотражња за средствима за чишћење и за личну хигијену.
Са друге стране опала је продаја мушких и женских парфема у Италији, као и маказица и воска за депилацију, али и кармина и средстава за негу тела.

Корона уводи краћу радну недељу? Радна седмица трајаће четири дана?

ОВО ВОЋЕ СЕ НАЈВИШЕ ИЗВОЗИ ИЗ СРБИЈЕ, а нису у питању малине!

ЦЕНА ОВОГ ВОЋА У СРБИЈИ ДРАСТИЧНО ЈЕ ПОСКУПЕЛА и ретко може да се купи, а ИЗВОР ЈЕ ЗДРАВЉА: Човек из Буковца има сјајно решење (ФОТО)

СТРМОГЛАВ ПАД ТРЖИШТА НЕКРЕТНИНА: Због корона вируса цене закупнина пале и за 50 одсто

Африка на удару короне: Више од 20 МИЛИОНА РАДНИКА би могло да остане без посла