Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ШТА АКО ВАМ ОТКУЦАЈУ РОБУ НА КАСИ, А КАРТИЦА "НЕЋЕ ДА ПРОЂЕ"? Ево која је процедура и шта купци могу да захтевају

02.03.2024. 18:10
Пише:
Србија Данас/БизПортал
kasa
каса / Извор: Фото: Shutterstock

"То је борба са ветрењачама"

Иако се велики маркети воде идејом да повећају број плаћања платним картицама, што се може приметити и по све већем броју каса на којима је могућ само такав вид измирења рачуна, неретко се дешава да услед техничких проблема то није изводљиво.

ОВО НИЈЕ НОРМАЛНО! МЕД ЗА 18.000 ДИНАРА: Јелена није могла да верује када је видела цене у овој продавници, "НЕЋЕТЕ ВЕРОВАТИ ШТА САМ НАШЛА!" (ВИДЕО)market

ОВО НИЈЕ НОРМАЛНО! МЕД ЗА 18.000 ДИНАРА: Јелена није могла да верује када је видела цене у овој продавници, "НЕЋЕТЕ ВЕРОВАТИ ШТА САМ НАШЛА!" (ВИДЕО)

НЕПРЕДВИДИВЕ КЛИМАТСКЕ ПРОМЕНЕ ПРЕТЕ СРПСКОМ ВОЋАРСТВУ: Борба за очување усеваVoćarstvo

НЕПРЕДВИДИВЕ КЛИМАТСКЕ ПРОМЕНЕ ПРЕТЕ СРПСКОМ ВОЋАРСТВУ: Борба за очување усева

СПЕКТАКУЛАРНИ ПОВРАТАК: Наградна игра "Узми рачун и победи" враћа се и ове године, најављене и НОВИНЕuzmi račun i pobedi

СПЕКТАКУЛАРНИ ПОВРАТАК: Наградна игра "Узми рачун и победи" враћа се и ове године, најављене и НОВИНЕ

Сигурно сте макар једном присуствовали сцени у неком од великих маркета, где купац након получасовне куповине чека ред на каси и када су сви његови производи откуцани, картица "не пролази" – апарат се покварио, лоша је интернет веза или је цео систем тренутно у застоју.

Горан Паповић, председник Националне организације потрошача, истиче да су те ситуације "веома непријатне, као и да стварају нелагоду и због других купаца". Иако постоји законски начин на који оштећени купац може да се жали, процедура је предугачка и често без резултата, пише портал Бизнис.

- У таквим ситуацијама можемо само да се позивамо на Закон о заштити корисника финансијских услуга. За време гувернера Шошкића тај део заштите потрошача је пребачен у заштиту корисника финансијских услуга, па је надлежност пребачена на Народну банку Србије која потрошачке спорове прослеђује Министарству трговине да утврди у чему је проблем. То је борба са ветрењачама. Поред непријатности коју сте доживели, ви сте изгубили и време, можда сте пропустили важан састанак – каже Паповић.

На питање шта се у таквим ситуацијама ради са кварљивим производима који су остали на каси и ко врши њихову контролу, саговорник каже да "ту нема одговора“.

- Ми можемо да изражавамо сумњу да се таква роба не проверава, а они тврде да се проверава и ко ће то сада доказивати“, наводи Паповић  и додаје да решење оваких проблема види у "озбиљном инспекцијском надзору".

На лицу места, како наводе, "поставља се обавештење на касе са информацијом да тренутно није могуће платити рачун картицом, а пушта се и идентично аудио обавештење".

Роба која је, услед немогућности да буде плаћена, остала на каси враћа се на место, изузев када је у питању нека специфична врста артикла.

- Будући да овакав случај није чест, независно од дужине трајања - која варира у зависности од различитих околности -  наше колеге у продавницама враћају производе на њихова места, уколико није у питању специфична врста артикла која је кварљива. Тада се прате мере које се тичу очувања безбедности производа. На пример, артикли који су у режиму хлађења отписују се када је температура ван граничне прописане декларацијом – наводе из ове компаније.

Извор: Србија Данас/БизПортал/Станко Стаменковић/М.А.