Спајање "Фијата" и "Пежоа" могло би да изазове ТЕКТОНСКЕ ПРОМЕНЕ у Крагујевцу, али под ОВИМ УСЛОВИМА
Постоје шансе да се у Шумадији праве нови модели
Мада је још рано рећи на који начин би спајање "Фијат-Крајслера" и ПСА групе у чијем су власништву "Пежо", "Ситроен" и "Опел", могло да утиче на фабрику у Крагујевцу, могуће последице повезивања два аутомобилска гиганта не би требало занемарити.
Компаније које су јуче саопштиле да су њихови управни одбори потписали обавезујући споразум о спајању две аутомобилске групације, између осталог, наводе и да је договорено да ниједна фабрика неће бити затворена.
Стога је, како познаваоци ауто индустрије тврде, могуће да ће будућност "Фијата" у Србији ићи у неком другом правцу, али је на видљиве промене потребно сачекати најмање годину и по дана.
Nespresso празнични моменти инспирисани нордијским укусима
СПАЈАЈУ СЕ ОВА ДВА АУТОМОБИЛСКА ГИГАНТА: Настаће четврти највећи произвођач на СВЕТУ
ШИРИ СЕ СРПСКИ АЕРОДРОМ: "Морава" добија још ЈЕДНУ ПИСТУ
Овим спајањем настаје четврти највећи произвођач аутомобила у свету, а седиште ће бити у Холандији. Спајањем два ауто-гиганта на фифти-фифти основи, које је најављено у октобру, рађа се група са приходима од готово 170 милијарди евра и производњом 8,7 милиона аутомобила годишње, што је сврстава одмах иза "Тојоте", "Фолксвагена" и савеза "Рено-Нисан".
Што се тиче компаније у Крагујевцу, до конкретних промена у Фијату у Србији потребно је неколико корака. Најпре би, како је објаснио један познавалац ауто-индустрије, требало сачекати заједничку стратегију, јер ће се тиме практично одредити шта ће појединачне фабрике по земљама да раде и за шта ће бити специјализоване.
- Обе стране већ сада имају своје дугорочне планове. "Фијат" је недавно објавио петогодишњу стратегију и ту су сада потребне измене с обе стране, а које захтевају време. Данас је "Фијат" у Пољској у Тихију специјализован за производњу малих аутомобила, а "Фијат" у Крагујевцу за производњу породичних - појаснио је познавалац ауто-индустрије.
Могуће је, истиче, да се "Фијат" сада фокусира више на америчко тржиште где та компанија остварује много боље резултате у односу на Европу. С друге стране, у таквој ситуацији "Пежо" и "Опел" били би више оријентисани на Европу. Како даље објашњава, то би могло да значи и могућност да се у Крагујевцу уместо "Фијата" праве нови модели:
- То је ипак прича на дугачком штапу јер би захтевало додатне инвестиције али и промене у стратегији.
С друге стране, професор на Економском факултету, Љубодраг Савић, сматра да би спајање "Фијата" и "Пежоа" на глобалном нивоу у најгорем случају могло Србију да остави без неких значајнијих бенефита.
- У овом тренутку је тешко проценити како би ситуација могла да се одвија по компанију у Крагујевцу. Искуства показују да се велике компаније често одлучују и за гашење непрофитабилних делова, али и за унапређивање оних који добро раде - оценио је Савић.
Две компаније су у заједничком саопштењу навеле да ће на челу нове групе бити главни извршни директор ПСА Карлос Таварес, а председник "Фијат Крајслера" Џон Елкан ће председавати удруженом компанијом. Како су руководиоци истакли, још није донета одлука о имену нове компаније, док ће генерални директор ФЦА Мајк Манли остати на руководећој функцији, али није речено на којој.
Компаније очекују од овог мерџовања уштеду од 3,7 милијарди евра годишње, а та средства ће уложити у "нову еру одрживе мобилности".
Брнабић са Меквилијамс: Финансијска сигурност грађана Србије
Регистроване агенције олакшавају процес купопродаје непокретности
ТАКСЕ СУ ЗНАЧАЈНО УМАЊЕНЕ: Јефтиније и једноставније пријављивање патената!
Неразвијена подручја у Србији добиће широкопојасни интернет а ЕВО где ће отићи други део бесповратних средстава ЕУ