Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

КАКО ЈЕ СРБИЈА ОЧИТАЛА ЛЕКЦИЈУ ИЗ БИЗНИСА РЕГИОНУ: Зашто је лет за Њујорк из Београда национално благо?

23.06.2016. 12:27
Пише:
Србија Данас
Njujork
Њујорк / Извор: Профимедиа

Србија је једина од свих земаља бивше Југославије која има директне прекоокеанске летове, а немају их ни Грчка, ни Бугарска. Ово је највећа предност линије Београд - Њујорк.

Први лет након 24 године и целе једне државе

ЈАТ-ови авиони су први пут летели 1970. године. Те године организовани су чартер летови за Северну Америку, Аустралију и Канаду, а када се испоставило да велики број исељеника живи на територији САД, неколико година касније успостављене су редовне линије за Њујорк, Лос Анђелес, Чикаго, Кливленд, Детроит. Током 1978/79. ЈАТ је увео у саобраћај три широкотрупна авиона ДЦ-10 са 282 седишта и носивошћу од 40 тона, а деценију касније ЈАТ је сваког дана летео за Њујорк, Детроит и Кливленд, четири пута недељно за Чикаго и два пута недељно за Лос Анђелес. До 1990. године ЈАТ је повезивао Југославију са 61 дестинацијом на пет континената. Последњи лет ЈАТ је обавио 19. маја 1992. године.

Данас је након 24 године опет полетео авион на линији Београд-Њујорк. Али шта заправо овај лет значи за Србију?

Политички гледано, овај лет је веома значајан за  Ер Србију и нашу земљу – после дугогодишње паузе изазване ратовима и санкцијама, авиони са нашим националним бојама поново прелећу Атлантик. Симболички посматрано, "ширење крила" према САД, како ствари сада стоје у међународним односима снага, неопходан је државно-саобраћајни потез.

Председник Владе Србије Александар Вучић оценио је да авио-линија од Београда до Њујорка неће бити профитабилна у наредне три године, али ће допринети повећању америчких инвестиција у Србију.

- То радимо због имиџа, престижа и да исмо били центар југоисточне Европе - казао је Вучић и навео да прекоокеанске летове нема ни Грчка, ни Бугарска, као ни једна земља бивше Југославије. Он је оценио да ће такви летови бити велика предност Србије.

Скоро 200.000 становника српског порекла живи на територији САД, међутим тај број је значајно већи уколико се у читав збир уброје и становници пореком из земља региона који ће користити наше летове.

Српска престоница, данас је званично постала једини град у региону који има летове за Северну Америку и то је веома важна порука за све у смислу да ће Београд бити центар региона, па се самим тим и на финансијском плану очекују позитивни исходи.

ПОЛЕЋЕМО: Продате прве три карте за Њујорк

Економиста Љубомир Маџар оценио је за портал SrbijaDanas.com да за тим летом постоји објективна потреба утолико пре што би он покривао и шире подручје него што је Србија.

- То је и за саму компанију добро, јер захваљујући томе компанија ће имати бољи реноме, репутацију, па ће и на другим линијама, уверен сам, добити већи број клијената, односно путника – рекао је наш саговорник.

Он је додао да су директни летови добри за грађане и саму државу, јер је могуће да ће захваљујући њима страни инвеститори доћи у нашу земљу, јер, како је рекао Маџар, тако ће лакше доћи у Србију да се упозна са инвестиционим приликама и шансама.

Ljubomir Madžar
Љубомир Маџар / Извор: Фото: Медија центар

- Сама чињеница да постоји тај лет учиниће Србију атрактивнијом и за сама улагања, јер радије људи улажу у неку земљу која има добру и редовну ваздушну везу са "белим светом", па ће и на тој лини бити оставарена предност – објаснио је економиста.

Према оценама, то би требало да допринесе и туризму.

ПРОДАЈА ИДЕ ДОБРО: Срби већ пазарили 700 авионских карата за Њујорк

Маџар је изразио наду да би добро било да се овако позитивне ствари дешавају и у другим правцима економског и пословног деловања.

- Онда ће зрно по зрно постати погача, а тако се долази до неког напретка и економског просперитета – закључио је Маџар за наш сајт.