Бескомпромисни филозофи: Наши дизајнери креирали AQOS - ауто за поход на врх света
Огромна понуда аутомобила чини оригиналност ђаволски тешким послом. Такође, очекивања купаца и борба за њихово поверење никад нису били захтевнији. Све ово не плаши момке из AQOS аутомобила. Напротив.
AQOS Technologies је домаћа фирма коју чине искусни и у Европи признати професионалци у областима пројектовања, инжењеринга, технологије и архитектуре. Покушавајући да искоче из устаљеног тока аутомобилске индустрије, тим који чини AQOS жели да створи аутентичан бренд, чији се идентитет неће заснивати на агресивној маркетиншкој кампањи, већ на самом себи.
AQOS пројекат је створен са циљем да из корена протресе аутомобилску индустрију. Чињеница да је направљен у Србији чини га додатно иновативним, јединственим и интригантним.
Саша Милованчевић (на слици испод), главни дизајнер у компанији, покушао је да нам објасни енергију која покреће цело подузеће, филозофију која га уобличава, али и виђење аутомобилског универзума данас, те, наравно, модел чија презентација свету тек следи.
• ЗАШТО ДИЗАЈН АУТОМОБИЛА?
Кулминација тензије између функције и естетике у ауто дизајну одувек је представљала за мене неодољиву привлачност којој се нисам могао ни хтео одупрети. Комплексност процеса на хармонизацији механичких, ергономских и аеродинамичких елемената са естетиком, као и филозофских и социолошких ставова унутар перцепираног економског ефекта, изазов је првог реда.
• ШТА ЈЕ СУШТИНА ДИЗАЈНА (АУТОМОБИЛА)?
Похотљивост и себичност лепоте је често супротстављена техници. Хармонизација и проналажење баланса, везе и разумевања те две појаве је заправо суштина дизајна, у којој се дизајн појављује као артикулатор свих техничко-технолошких процеса. Када се приближите или дођете до ње (суштине дизајна), техника вам постаје лепа а естетика постаје веома математична.
• У КОЈОЈ МЕРИ ЈЕ ЕТИКА ОСНОВ УМЕТНОСТИ И ДИЗАЈНА?
Када имате морал етика је непотребна, али важи и обрнуто са малим модификацијама. Основни етички проблем је брза смењивост (постојећег) дизајна. Неолиберални економисти би то врло радо правдали убрзањем тј. понављањем профитног циклуса, али последњим дешавањима заправо искуствима светске економије и тај концепт је компромитован. Да појасним, похлепа се не исплати.
• ФИЛОЗОФИЈА ЖИВЉЕЊА?
Не можете да дате оно што немате. Свако стваралаштво по својој природи је себично и тек када постигне своје задовољење постаје дарежљиво за општу ствар, а у ретким случајевима и за комплетну цивилизацију. Морате ухватити најбољи део своје психе, избалансирати дух и тело до тачке када квалитет те спознаје можете да трансферишете у дело, тј. мисли у линију и површину односно форму, и да сатисфакцију тог процеса не девалвирате било каквим животним компромисима које би угрозиле савршеност поменутог процеса.
• ИМА ЛИ УТИЦАЈА ДРУГИХ ОБЛИКА УМЕТНОСТИ НА СТВАРАЊЕ СПОРТСКИХ АУТОМОБИЛА?
Аутомобилски дизајн је јако сензибилан и као такав веома је подложан тренутном тренду и јакој интеракцији са осталим токовима уметности (мода, архитектура, музика). Да ли је ера електронске музике била претеча и уводник у еру електричних аутомобила препустимо историји уметности, али је сасвим сигурно да је одрадила менталну предигру и адаптацију за нешто ново што у том тренутку није било извесно.
• ГДЕ ЈЕ АУТО-ИНДУСТРИЈА ДАНАС?
Само велика и непресушна потреба тржишта за „сувоземним четвороточкашем контролисаним вољом власника“ одржава идеју о аутомобилу.
Један правац је да одговор на ту потребу, у којој има страсти и логике, треба тражити новим дизајном који ће препаковати традиционалне погледе на технологију материјала и погона.
Други правац јесте да тренутна технолошка постигнућа треба филигранском прецизношћу реинсталирати у корен идеје о аутомобилу као феномену двадесетог века који је представљао симбол слободе (независног кретања) и лепоте коју истински аутомобилски заљубљеници у тренуцима ентузијазма чак пореде и са лепотом жене. AQOS ће оба поменута правца третирати својим деловањем.
Тржиште у ових сто и нешто година едуковано, да је све мање подложно бесмисленим маркетиншким слоганима и имуно на пролазне трендове који се упорно сервирају. Лествица поверења тј. задовољења тржишта је последњих година драматично подигнута на виши ниво и ту појаву сматрам одличном.
• КАДА СЕ РАЂА НОВИ БРЕНД?
Смисао и пун ефекат новог бренда је могућ једино ако се моментум дешавања синхронизује са разумевањем цивилизацијских потреба. У том тренутку и у том случају имамо ефекат тржишног вакума који усисава нову идеологију новог бренда.
Подразумева се да је у темељу процеса знање, страст и безрезервна љубав која ће вас одвести у посвећеност и ризик изналажења решења на све изазове који вас очекују на том путу. Истине ради, треба поменути дозу личне лудости и хира који вас води у правцу преузимања одговорности за исход акције, али тако је било одувек кроз историју стварања новог.
• ЧИМЕ СЕ AQOS ИЗДВАЈА ОД ПОСТОЈЕЋИХ АУТОМОБИЛА?
AQOS постоји због оних чијем укусу постојећа достигнућа у ауто индустрији нису довољна, који одабир марке аутомобила доживљавају као чин детерминације своје личности и пре свега оних који знају и воле да возе аутомобиле сложеног карактера. Тензије супростављених карактеристика, о којима сам говорио на почетку овог разговора, биће доведене до свог врхунца и оне ће бити носиоци сатисфакције клијената и нас који радимо на стварању производње AQOS-a.
• ДА ЛИ ЈЕ ДАНАС ПОКРЕНУТИ НОВ БРЕНД И УЧИНИТИ ГА ПРОФИТАБИЛНИМ?
Одговор на то питање даћемо по завршетку пуног циклуса који се састоји од представљања прототипа, његове производње и пласмана на трзисту. AQOS-ov улазак у трку са етаблираним брендовима чин је нашег става да је то и могуће. Уосталом, сваки бизнис је профитабилан ако је ваша перформанса у њему доминантна у односу према конкуренцији.
• КАДА ЋЕ AQOS СТУПИТИ НА АСФАЛТ?
Први AQOS-ov аутомобил као светску премијеру видећете на неком од аутомобилских сајмова крајем ове године или почетком следеће у форми концепта - прототипа. Следећа етапа промоције одиграће се на чувеној трци у Ле Ману где ћемо своја решења са радошћу упоредити са конкуренцијом. Година у којој ће се то десити биће резултанта наше неспремности да компромитујемо квалитет израде. Тренутни пресек ситуације нам говори да AQOS треба очекивати у пуном сјају за две до три године.
Погледајте још:
♦ Оставили му 10 сантиметара простора, али је испаркирао као шампион (ВИДЕО)
♦ "Петља" му се вуче по поду: Скок мотором са ски скакаонице (ВИДЕО)
♦ Како изгледа када се посвађају копилот и возач током релија? (ВИДЕО)
♦ НИ река у сред Ванкувера не може да заустави нови Јееп! (ВИДЕО)
♦ Мајстор за повлачење црте: Погледајте како Италијан боји линије на путу (ВИДЕО)