Бизнис и игра: Колико домаћини СП зараде?
И док се Мундијал у Бразилу ближи крају, а нада у профит и подстицај бразилској економији још није потврђена, подсећамо колико су ранија првенства доносила земљама домаћинима.
Када земља добија да организује неко велико такмићење, као што је светско првенство у фудбалу, или Олимпијске игре, економске рачунице увек су у првом плану. Креће изградња, упошљавају се компаније. Када дође догађај, сјури се океан људи у земљу домаћина, па туризам процвета.
Немачка је организујући СП 2006. године остварила профит од 130 милиона долара.
У Немачкој су људи у току СП 2010. трошили преко 240 милиона долара дневно у баровима у данима када је играла репрезентација те земље. Да је репрезентација Немачке стигла до финала, процењује се да би потрошња у баровима у домовини премашила 840 милиона долара, пише Данас.
Јужна Африка је четири године касније, била на нули. Занимљиво је да је најразвијенија афричка држава уложила много више од Немачке - четири милијарде, док су Немци уложили 1,6 милијарду долара. Бразила је уложио далеко више, преко 11 милијарди.
Но, профит није једино мерило економског успеха. У Јужној Африци је током организације СП, у изградњи али и туризму, отворено 1,2 милиона нових радних места.
Но, код земаља домаћина рачунице су шарене, код ФИФЕ су јасно позитивне. За ФИФА су светска првенства прилика за оствраривање великог профита. На основу процена неких страних медија, СП у Бразилу донеће тој асоцијацији зараду од преко четири милијарде долара, за 25 одсто више од ФИФА СП у Јужној Африци пре четири године. Профит ФИФА од СП у Немачкој изнео је 1,3 милијарде долара. Права ТВ преноса, комерцијално спонзорство и пратећи производи чине највећи део укупног прихода ФИФА, преноси Данас.