Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ДА ЛИ ЗНАТЕ? Нећете ВЕРОВАТИ зашто је Фејсбук баш ПЛАВЕ боје

21.07.2015. 21:07
Пише:
Србија Данас
Fejsbuk oko
Фејсбук око / Извор: Профимедиа

Разлог је врло једноставан.

Фејсбук је плав и бео зато што је Марк Цукерберг далтониста за црвено-зелене нијансе. То значи да Марк најбоље види плаву боју, као што је и сам једном приликом изјавио: "Плава је најбогатија боја за мене, ја видим све нијансе плаве."

Занимљиво је да постоје нека сјајна научна објашњења како боје заправо подсвесно утичу на наше одлуке. Вид је најјаче развијено чуло код већине људи. Чак 90 посто процене код бирања одређених производа темељи се управо на бојама.

Дакле, како боје стварно утичу на нас и како маркетинг искоришћава те чињенице у пракси? Нека од најпознатијих истраживања показују нам како боје саме по себи у суштини имају снажан утицај на наше одлуке.

Понекад, само на темељу боје и облика можете да погодите који се бренд или компанија крије иза тога. Управо зато велике корпорације, као што је Фејсбук, с разлогом стављају одређене боје на свој лого, имајући увек на уму да свака боја представља одређено емоционално стање у људском мозгу.