Они су најсрећнији радници - немају радно време
Флексибилно радно време, има предности, али и мане, али прича која следи је прича о срећним радницима.
У Цлоцк Дигиталеу, дизајнерској агенцији, 50 је запослених, али веома често је тек сваки четврти у канцеларији. Syd Надим је власник агенције и поборник је флексибилног радног времена. Његово особље обавезно је бити на послу од 11:00 до 14:00 сати. Остатак дана могу сами бирати кад, где и како ће радити.
"Кључ је имати срећне људе и срећне раднике, јер ћете онда имати и много боље резултате, а не као кад су несрећни и незадовољни. Имаћете мање отказа, јер ће људи хтети да остану. Лакше ћете привући нове људе, јер ће желети да раде у компанији која брине за своје запослене, која им даје прилике и финансијску сатисфакцију", каже Syd Надим, преноси Ал Jazeera.
Предводник тренда у Европи
Британска Влада сматра да ће на овај начин помоћи породицама, али и постаћи раст економије. Иако директори компанија не морају нужно одобрити захтев радника, своје одбијање морају добро образложити.
"Има много малих фирми које ово већ примјењују, али има и оних који то неће бити у могућности - што због трошкова, што због тешкоћа при налажењу адекватних радника", каже Лиесл Smith из Удружења малих бизнисмена.
Но, не слажу се сви с овим концептом. Merissa Mayer је, убрзо након доласка на чело Yahooa, укинула ову праксу, под изговором да њено особље мора и физички бити на једном месту.
Запослени Цлоцк Дигиталеа се не слажу - сматрају да су предности много веће од мана, пише Ал Jazeera.
Награда за труд
"Много сам продуктивнији. Уживам у овој компанији. Знам да ће се кад нешто добро урадим то ценити и да ћу за то бити и награђен", рекао је Цларе Wilson, менаџер у овој компанији.
"Не осећам грижу савести ако одем око три сата да покупим своју кћеркицу из вртића. Јер, све док ја изавршавам своје обавезе на време, када се то од мене очекује... све остало је само бонус. Одлично је", додаје његов колега Францисцо Бабтиста.
Једној технолошкој компанији није тешко усвојити праксу рада од куће, али многе компаније, поготово оне које се баве трговином и услугама, тешко ће моћи удовољити таквим захтевима, барем не за све запослене.