Oni su najsrećniji radnici - nemaju radno vreme
Fleksibilno radno vreme, ima prednosti, ali i mane, ali priča koja sledi je priča o srećnim radnicima.
U Clock Digitaleu, dizajnerskoj agenciji, 50 je zaposlenih, ali veoma često je tek svaki četvrti u kancelariji. Syd Nadim je vlasnik agencije i pobornik je fleksibilnog radnog vremena. Njegovo osoblje obavezno je biti na poslu od 11:00 do 14:00 sati. Ostatak dana mogu sami birati kad, gde i kako će raditi.
"Ključ je imati srećne ljude i srećne radnike, jer ćete onda imati i mnogo bolje rezultate, a ne kao kad su nesrećni i nezadovoljni. Imaćete manje otkaza, jer će ljudi hteti da ostanu. Lakše ćete privući nove ljude, jer će želeti da rade u kompaniji koja brine za svoje zaposlene, koja im daje prilike i finansijsku satisfakciju", kaže Syd Nadim, prenosi Al Jazeera.
Predvodnik trenda u Evropi
Britanska Vlada smatra da će na ovaj način pomoći porodicama, ali i postaći rast ekonomije. Iako direktori kompanija ne moraju nužno odobriti zahtev radnika, svoje odbijanje moraju dobro obrazložiti.
"Ima mnogo malih firmi koje ovo već primjenjuju, ali ima i onih koji to neće biti u mogućnosti - što zbog troškova, što zbog teškoća pri nalaženju adekvatnih radnika", kaže Liesl Smith iz Udruženja malih biznismena.
No, ne slažu se svi s ovim konceptom. Merissa Mayer je, ubrzo nakon dolaska na čelo Yahooa, ukinula ovu praksu, pod izgovorom da njeno osoblje mora i fizički biti na jednom mestu.
Zaposleni Clock Digitalea se ne slažu - smatraju da su prednosti mnogo veće od mana, piše Al Jazeera.
Nagrada za trud
"Mnogo sam produktivniji. Uživam u ovoj kompaniji. Znam da će se kad nešto dobro uradim to ceniti i da ću za to biti i nagrađen", rekao je Clare Wilson, menadžer u ovoj kompaniji.
"Ne osećam grižu savesti ako odem oko tri sata da pokupim svoju kćerkicu iz vrtića. Jer, sve dok ja izavršavam svoje obaveze na vreme, kada se to od mene očekuje... sve ostalo je samo bonus. Odlično je", dodaje njegov kolega Francisco Babtista.
Jednoj tehnološkoj kompaniji nije teško usvojiti praksu rada od kuće, ali mnoge kompanije, pogotovo one koje se bave trgovinom i uslugama, teško će moći udovoljiti takvim zahtevima, barem ne za sve zaposlene.