ГСП ТРАЖИ РЕШЕЊЕ: Кондуктери уместо контролора?
"Уколико се сагледа број путника који не плаћају карту, а требало би, и када се на то додају сви они који су ослобођени плаћања, рачуница показује да више од 50% остварених вожњи није плаћено", наводи менаџерка за односе са јавношћу ГСП Славица Стевановић.
Да ли би укидање контролора и поновно враћање кондуктера (по један у сваком аутобусу) помогло да се шверцовање сведе на минимум? Из ГСП-а објашњавају да то није адекватно решење.
"Увођење кондуктера у свих 1250 возила јавног превоза у две смене је крајње нерентабилно, због чега су кондуктери давно укинути. Систем електронске наплате Бус Плус је веома добар и ефикасан и не разликује се од сличних који се користе у свим градовима Европе".
Циљ ипак није спровођење репресивне наплате превоза већ подизање свести код корисника, јер је плаћање јавног превоза једна од обавеза грађана.
"Наједноставније је услугу јавног превоза сагледавати као и сваку другу услугу коју сви морају да плате, попут грејања, телефона, струје", објашњавају из ГСП-а.
У Београду се дневно оствари 2,5 милиона вожњи. Када би заиста карта коштала од 20 до 30 динара, а свака вожња била плаћена, од тог прихода имали бисмо бољи превоз и нова возила. Неплаћање директно утиче на смањење квалитета превоза.
Предвиђа се и нова организација аутобуских линија. Дирекција за јавни превоз и Сектретаријат за саобрараћаја ће, након анализа, увести измене траса, линија и броја возила. Такође се планира увођење електроаутобуса.