Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ИТ компаније - апсолутни владари светске листе брендова!

10.10.2014. 07:52
Пише:
Танјуг
Apple protiv Samsunga
Apple против Самсунга / Извор: Профимедиа

Бренд и лого америчке ИТ компаније Епл проглашени су највреднијим и најмоћнијим на свету у новом годишњем извештају "Интербренд бест глобал брендс".

Вредност Епла је у претходних 12 месеци порасла за 21%, што је компанију оставило на првом месту листе, испред конкурента из Силицијумске долине Гугла и гиганта Кока-коле.

Вредност Епловог бренда је процењена на 119 милијарди долара, више од БДП Марока, Еквадора и Омана, бренд Гугл вреди 107 милијарди уз раст од 15% за 12 месеци, а Кока-кола 81,5 милијарди (3%).

Tim Cook prezentije novitete
Тим Цоок презентије новитете / Извор: Профимедиа/илустрација

Као и претходних година, Кока-кола је једина која може да се носи са компанијама из ИТ индустрије, а иза ње су ИБМ (72,2 милијарде) и Мајкрософт (45,5 милијарди).

Промене су се догодиле на доњој половини топ 10 листе, где су иза шестог Џенерал Електрика, Мекдоналдс (сада 9) прескочили Самсунг и Тојота, док је Интел препустио своје место Мерцедесу, преноси б92.

Фејсбук је забележио највећи скок. Иако је и даље далеко од првих десет места и налази се на 29. позицији, може да се похвали растом вредности од 81 одсто, на 14,3 милијарде долара.

Fejsbuk i profit
Фејсбук и профит / Извор: Профимедиа

Велико "Ф" је тако прескочило Фолксваген, Келогс и Форд.

Топ 10

Епл 118 милијарди долара

Гугл 107

Кока-кола 81

ИБМ 72

Мајкрософт 61

Џенерал Електрик 45

Самсунг 45

Тојота 42

Мекдоналдс 42

Мерцедес-Бенц 34

"Пробој дигиталних и мобилних технологија погодовао је технолошким фирмама као што је Епл да расту. Гугл, Амазон и Фејсбук су поставили нове стандарде у ономе што потрошачи очекују од фирми и значајно подигли стандарде за све брендове", рекао је извршни директор Интербренда Џез Фремптон.

Епл, који је Стив Џобс основао пре 38 година, на овојо годишњој листи се појавио тек пре три године.

Препознатљиви лого, загрижену јабуку, дизајнирао је Роб Џеноф 1977. године, а угриз је ту како га људи не би помешали са трешњом.

Међу 100 најбољих брендова, већина је из САД, а "странци" који су најбоље пласирани су Самсунг (Ј. Кореја, 6), Тојота (Јапан, 8) и Мерцедес-Бенц (Немачка, 10).

Samsung
Самсунг / Извор: Профимедиа

 

Од модних компанија на врху је Луј Витон (23 милијарди, 19), следи H&M (21 милијарда, 21), а међу 100 су и Бос, Прада и Ралф Лорен.

Спортски гигант Најк је на 22 месту (скоро 20 милијарди), далеко испред Адидаса (7 милијарди, 59 место).