Мање грама, иста цена
Смањивањем грамаже произвођачи прикривају поскупљења.
Док у потрошачким организацијама сматрају да су купци тако обманути и оштећени, произбођачи ћуте, а у Министарству трговине кажу, ако је производ правилно декларисан и на омоту пише колико грама има, не постоји прекршај.
Компаније су кренуле од претпоставке да потрошачи бурније реагују на поскупљење, него на промену грамаже. Ипак, у највећем броју случајева, смањење грамаже догодило се без обавештења или промене препознатљивог омота, пише ''Блиц''.
''Реч је о класичном маркетиншком трику где се у амбалажи, истог облика, са истом ценом, продаје производ који је до јуче имао већу грамажу'', каже председник Националне организације потрошача Горан Поповић.
Тако су преко ноћи кутије муслија постале уже, број крекера у паковању се смањио, као и број листића у ролни тоалет папира. Већина чоколада одавно нема сто грама. Њихова тежина је прво пала на 90, а убрзо и на 80 грама.
''Произвођач рачуна на навике потрошача, који купују артикал на који су навикли. Овде нема прекршаја, али има обмане потрошача''. кажу у удружењима потрошача.
Закидање на тежини
АРТИКАЛ | СТАРА ТЕЖИНА | НОВА ТЕЖИНА |
Чоколада | 100 г | 80 г |
Чоколадица | 62 г | 58 г |
Велика чоколада | 300 г | 250 г |
Јогурт | 200 мл | 180 мл |
Млеко | 1 Л | 900 г |
Супа из кесице | за 4 тањира | за 3 тањира |
Шпагети | 500 г | 400 г |
Чипс | 60 г | 54 г |
Кекс | 300 г | 240 г |
Мајонез | 100 мл | 90 мл |
Хлеб | 1 кг | 600 г |