Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

НА РАЗОЧАРЕЊЕ МНОГИХ: Нова правила по којима ће се полагати возачки испит!

26.10.2015. 16:39
Znak L
Знак Л / Извор: Профимедиа

Теоријски испит у ауто-школама од данас ће се полагати на компјутерима и под камерама и то је једина новина на основу измена Правилника о обуци за управљање аутомобилима. У Агенцији за безбедност саобраћаја истичу да ће се на тај начин смањити злоупотребе и преваре док у ауто-школама најављују протесте.

Свака ауто-школа ће морати да држи теоријски испит у просторији опремљеној са минимум пет компјутера и две камере.

Угасиће се више од 300 ауто школа?

- Таква опрема кошта око 3.500 евра, а за те паре бисмо могли да купимо солидан аутомобил. Шта ћемо са кандидатима који не знају да раде на компјутерима? Да ли они претходно треба да прођу и обуку коришћења рачунара. Због чега нам у полицији траже да кандидати потписују сагласност да раде испит под аудио-видео надзором. Шта ћемо са кандидатима који то не желе, под којим условима они полажу вожњу или им се то забрањује - питају се у ауто-школама и најављују да ће организовати протест како би спречили измене.

- Да би се спречиле злоупотребе од сад ће се компјутером одређивати комбинација питања па тако кандидати неће моћи да дођу на испит унапред припремљени на једну комбинацију. На тај начин кандидат неће моћи, на пример, да научи само једну комбинацију питања и онда да је, као на Лотоу, чека. С друге стране, камере на испиту ће бити гаранција да је кандидат био присутан на испиту, а не неко друго лице - каже за 24 сата Дамир Окановић, директор Агенције за безбедност саобраћаја.

Окановић истиче да је “жалосно што кандидати и даље на теоријски испит гледају као на могућност да што брже дођу до возачке дозволе, а не да науче како да буду безбеднији у саобраћају”.

- Највећи постотак саобраћајних несрећа изазивају почетници и то у првој години пошто добију дозволу. Зато је пре увођења компјутера и камера требало реформисати испитна питања пошто и даље нема суштинских, животних питања као, на пример, који је зауставни пут возила при брзини од 50 километара на сат, какве повреде ће задобити пешак када на њега налети возило при брзини од 50 километара на сат или како се понаша возач са два промила алкохола у крви - наглашава Окановић.