clear sky
13°C
28.04.2024.
Beograd
eur
117.1527
usd
109.2537
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

NA RAZOČARENJE MNOGIH: Nova pravila po kojima će se polagati vozački ispit!

26.10.2015. 16:39
Znak L
Znak L / Izvor: Profimedia

Teorijski ispit u auto-školama od danas će se polagati na kompjuterima i pod kamerama i to je jedina novina na osnovu izmena Pravilnika o obuci za upravljanje automobilima. U Agenciji za bezbednost saobraćaja ističu da će se na taj način smanjiti zloupotrebe i prevare dok u auto-školama najavljuju proteste.

Svaka auto-škola će morati da drži teorijski ispit u prostoriji opremljenoj sa minimum pet kompjutera i dve kamere.

Ugasiće se više od 300 auto škola?

- Takva oprema košta oko 3.500 evra, a za te pare bismo mogli da kupimo solidan automobil. Šta ćemo sa kandidatima koji ne znaju da rade na kompjuterima? Da li oni prethodno treba da prođu i obuku korišćenja računara. Zbog čega nam u policiji traže da kandidati potpisuju saglasnost da rade ispit pod audio-video nadzorom. Šta ćemo sa kandidatima koji to ne žele, pod kojim uslovima oni polažu vožnju ili im se to zabranjuje - pitaju se u auto-školama i najavljuju da će organizovati protest kako bi sprečili izmene.

- Da bi se sprečile zloupotrebe od sad će se kompjuterom određivati kombinacija pitanja pa tako kandidati neće moći da dođu na ispit unapred pripremljeni na jednu kombinaciju. Na taj način kandidat neće moći, na primer, da nauči samo jednu kombinaciju pitanja i onda da je, kao na Lotou, čeka. S druge strane, kamere na ispitu će biti garancija da je kandidat bio prisutan na ispitu, a ne neko drugo lice - kaže za 24 sata Damir Okanović, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja.

Okanović ističe da je “žalosno što kandidati i dalje na teorijski ispit gledaju kao na mogućnost da što brže dođu do vozačke dozvole, a ne da nauče kako da budu bezbedniji u saobraćaju”.

- Najveći postotak saobraćajnih nesreća izazivaju početnici i to u prvoj godini pošto dobiju dozvolu. Zato je pre uvođenja kompjutera i kamera trebalo reformisati ispitna pitanja pošto i dalje nema suštinskih, životnih pitanja kao, na primer, koji je zaustavni put vozila pri brzini od 50 kilometara na sat, kakve povrede će zadobiti pešak kada na njega naleti vozilo pri brzini od 50 kilometara na sat ili kako se ponaša vozač sa dva promila alkohola u krvi - naglašava Okanović.