ОДЗВОНИЛО ШТЕЛОВАЊУ КИЛОМЕТРАЖЕ: Стигао "тахо шпијун" у Србију!
У Србији постоји само једна фирма која има тахо шпијун.
Чувена реченица препродаваца половних аутомобила "ауто је прешао само толико јер га је возила једна бака у Немачкој, и то само до пијаце" постаће ускоро прошлост јер је од скоро и у Србији могуће, са високим степеном вероватноће, утврдити стварну километражу половњака.
- Уређај "тахо шпијун" је патентиран пре 15 година у САД, а већ 10 година се користи и у Европи. Тачније, на највећем аутомобилском тржишту у Немачкој – каже за Новости Петар Јањушевић који је овлашћен за употребу овог уређаја у Србији и земљама региона.
Сервисери ће слати податке
Од 2017. године сви произвођачи аутомобила у Европи ће морати да шаљу све податке о сваком произведеном возилу у централну базу података. Ту обавезу имаће и сви сервисери, па ће врло лако моћи да се утврди, у сваком тренутку у каквом је стању аутомобил, колико је прешао километара, који су му делови и када мењањи, да ли је ударан, фарбан, дорађиван...
Ради се о високософистицираној технологији која користи ултразвук и специјални софтвер на основу кога испитивач може да установи не само колико је аутомобил стварно прешао километара већ и у каквом су стању поједини делови, да ли су мењани, да ли се ради о правој уградњи и слично, па чак да открије да ли шофершајбна има неку фалинку.
- Једноставно, прикључи се уређај који испитује све. Од бројева шасије, мотора, делова, стања у ком се налазе поједини делови мотора, мењача, процењује "клоковање" мотора, а онда све те податке оператер укуца у програм који је прикључен на велику базу података у Немачкој, за све змље ЕУ и врло једноставно се постави "дијагноза" – објашњава Јањушевић.
Одступања од стварне километраже су плус-минус десет одсто па тако нико више неће моћи да вам прода аутомобил који је превалио пола милиона и више километара са "оригинал километражом од 50.000 , колико је прешла поменута бака".
- Заблуда је да у Немачкој нико не вара и не штелује километар-сатове. И тамо је то масовна појава. По неким подацима, сваки трећи половњак је са враћеном километражом. Откривени су случајеви када је аутомобил који је прешао 900.000 километара прештелован да му километар сат показује75.000.
Цена услуге
Тренутно фирма ради у Новом Саду, али долази по позиву и у друге градове Србије. Ускоро ће почети обука и за оператере широм наше земље, па ће врло лако моћи да се провери, да ли су подаци које продавац нуди о возилу тачни.
- Цена је 6.000 динара и, признаћете, то је минималан трошак за некога ко купује половни ауто, да сазна да ли пазари мачку у џаку – каже Јањушевић.