Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Нема више буђавог хлеба

30.07.2014. 16:10
Пише:
Србија Данас
stari hleb
стари хлеб / Извор: Профимедиа

Научници пронашли начин да се хлеб не убуђа 15 дана, на собној температури.

Научници су пронашли начин да учине да хлеб дуже траје. Овај нови метод замењује хемијске конзервансе састојцима који се извлаче из биљака.

Од тренутка када хлеб изађе из пећнице он почиње да реагује са микробима, гљивама и квасцем из ваздуха, а након пар дана громуљице плаво-зеленкасте буђи се јављају на његовој површини. Пакован хлеб садржи конзервансе баш из овог разлога, како би могао дуже да стоји на полици у продавници. Међутим, бразилски истраживачи су пронашли начин да смање количину хемикалија које се стављају у хлеб и учине да траје дуже.

"Активно паковање", како се назива овај нови метод, обухвата додавање природних конзерванаса у материјал којим се хлеб пакује, за разлику од хемикалија које се стављају у хлеб. Једињења која се стављају у ово паковање долазе из биљака као што су оригано и каранфилић, који имају природна антимикробиолошка својства.

Тим научника са Универзитета Вискоса у Бразилу је помешао есенцијална уља биљака са водом и угушћивачем који је такође природног порекла и од њих су направили јестиве траке.

Јестиве траке се стављају унутар пластичних кеса у којима се пакује хлеб, а истраживачи су дошли до закључка да тако упакован хлеб остаје без буђи 15 дана, на собној температури.

Истраживачи су такође ставили кесицу са есенцијалним уљима оригана у паковање хлеба. У овом експерименту, отварали су пакете на сваких 5 дана да би тестирали колико је ова врста паковања ефективна и дошли су до сличних резултата.

Исти тим сада тестира ове јестиве филмове на воћу, месним прерађевинама и млечним производима како би видели да ли ће и са њима доћи до истих резултата.