НОВИ ФОЦУС: За почетак, лепши је него икад
Стабилан, са ефикасним моторима и,не можемо да не поновимо, красном појавом, Фоцус ће бити више него привлачна инвестиција.
Стигао је. Нови Фоцус, тј. ново издање треће генерације овог врло популарног модела. Аутомобил је давно већ, у марту, показан свету, а ево сада је спреман за тржишну трку.
Физички гледано, Фоцус изгледа прелепо. Заиста. Наравно, за категорију у којој се налази и чији је део. Чеони део је измењен и сећа на шмекерски Астон Мартин. У питању је рецеп већ примењен на Фиести, али и на Мондеу и Ка. Не само визуелно, Фоцус је унапређен и у кабини. Sync2 склоп је нешто што никад раније није задесило европске купце; то је систем квалитетније комуникације са аудио уређајима, климом и навигацијом који се врши преко осмоцолног 3Д екрана.
Новитет је и команда гласом. Одабере један од језика и искате оно што вас занима. Јавите ли рачунару да сте гладни, понудиће вам списак најближих ресторана и путању до њих. Ту су и дорађено аутоматско паркирање и аутоматско кочење које ради за брзине до 50 км/ч (до сада је радио до 30 км/ч), као и систем који помаже у превентиви судара.
Време је да попричамо о срцу и мускулатури. Покретачка снага биће неколико мотора. Први је 1.0 В3 турбобензински агрегат у издањима од 100 КС и 125 КС који троши 4,8 литара (раније - 4,4 л), док је расип ЦО2 99 г/км и први је нехибридни бензинац који емитује мање од 100 г ЦО2/км. Други је 1.5 В4 мотор, такође турбобензинац, у варијантама од 150 КС и 180 КС са потрошњом од 4,9 литара. Следи 1.5 ТДЦи од 95 КС и 125 КС, турбодизелска направа која "пије" 3,5 л/км који у спрези са шестостепеним аутоматским мењачем троши за шестину мање горива него претходник.
Занимљивост у вези са новим Фоцусом је систем MyKey који нуди могућност да се ограниче највећа брзина, али и децибелажа звучника ако ауто поверите nekommlađem и неискусном, али и ако појасеви нису везани. Аутомобил је чвршћи него раније што значи да ће бити стабилнији при вожњи, поготово у кривинама.
Цена новог Фоцуса велики је плус. Иако унапређен, иако нов на крају крајева, количина новца дата у замену за власништво неће се мењати у односу на досадашњи модел. Тако ће Volkswagen, те скородолазећа Астра добити прилично јаког такмаца. Слике ради, Европа је до сада купила скоро седам милиона Фоцуса.
