Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

НОВИ "МОМЦИ" У КРАЈУ: Ове руске "звери" спроводе освету у Сирији! (ФОТО)

17.11.2015. 17:41
Пише:
Србија Данас
Putin drži maketa bombardera Tu-160
Путин држи макета бомбардера Ту-160 / Извор: Профимедиа

Руски председник Владимир Путин је само неколико сати пошто је саопштено да иза рушења авиона А321 на Синају стоје терористи, наредио жесток контранапад на положаје ИС у Сирији. У току је најжешћа ваздушна кампања против исламиста, а подршку дају и крстареће ракете са бродова из Средоземног мора.

Док Путинове летелице ударају на Исламску државу са неба, сиријски војници дају подршку са копна. Руски министар одбране Сергеј Шојгу, прецизирао да је руска авијација извршила масовни ваздушни напад на позиције терориста у Сирији, уништивши 140 објеката. Према његовим ријечима, руска авијација је за гађање терористичких циљева почела да користи и стратешке бомбардере Ту-160, Ту-95МС и Ту-22.

Ту-160 – Може неопажено да продре у ваздушни простор

Тупољев Ту-160 је суперсонични стратешки бомбардер са промењивом геометријом крила. Уведен је у наоружање СССР 1987. године као пандан америчком Б1. Русија тренутно поседује 16 примерака оперативних Ту-160, а производња је и даље у току.

Крила овог авиона могу да мењају угао од 20 до 65 степени. Ово омогућава авиону комбинацију кратког полетања и слетања, добре перформансе при крстарењу, али и исто тако добре карактеристике при лету на великим брзинама. Авион покрећу 4 мотора кузњецов НК-321, који су иначе најјачи авионски мотори икада инсталирани на неки авион. Ови мотори са лакоћом обезбеђују брзине од 2 маха.

Авион поседује систем за допуну горива у ваздуху, а иу резервоар може да прими 130 тона горива које му обезбеђују 15 сати непрекидног лета при брзини од 850 км/х на висини од 9.145 м. Стајни трап авиона је систем трицикл са предњом носном ногом и две главне ноге испод крила. На предњој нози су удвојени точкови "близанци" а на главним ногама стајног трапа се налазе по 3 пара точкова тако да авион има укупно 14 точкова, што му омогућава да, иако је тежак, слеће и полеће са лоше припремљених полетно-слетних стаза.

Tu-160
Ту-160 / Извор: Профимедиа

Руски командант Игор Хворов је изјавио 2006. да Ту-160 може неопажено да продре у ваздушни простор САД преко Северног пола иако не поседује "стелт" технологију.

Ту-160 поседује најсавременије руске радаре као што су офанзивни радар "Обзор-К" и "Сопку", радар за осматрање терена. Посада се састоји од 4 члана, коју чине 2 пилота, нишанџија (навигатор) и оператор наоружања и електронске одбрану авиона од пројектила. Авион поседује седишта која се по потреби могу катапултирати у случају хаварије. Русија је објавила да је у току модернизација ових авиона, која је отпочела 2003. године. Авион иначе има само аналогне инструменте, за разлику од западних стратешких бомбардера, чији су инструменти дигитализовани.

Сам авион има два велика складишта једнаког капацитета, распоређена једно иза другог по оси авиона. Свако складиште има тачно један отвор на трупу авиона и може да прими:

  • 6 пројектила Х-55/Х-55М,
  • или 12 пројектила малог домета Х-15
  • или 12 бомби различитих типова до тежине 1 500 кг по комаду (термодинамичне и обичне)

Тупољев Ту-95 - је стратешки бомбардер подзвучне брзине

Један је од најуспешнијих стратешких бомбардера бившег СССР, а још увек је у употреби у руској војсци.

Погон су му четири "Кузњецов" турбо-елисна мотора, од којих сваки има контра-ротационе пропелере што га - уз аеродинамичке особине - чини једним од најбржих икад направљених елисних авиона. Авион Ту-95 је стратешки бомбардер потпуно металне конструкције, углавном направљен од алуминијумских легура као и легура магнезијума и челика.

Авион је висококрилац са четири турбоелиосна мотора који се налазе на крилима. Турбоелисни мотори Кузњецов НК-12М су били опремљени диференцијалним преносником, који је омогућавао постављање две елисе са супротним смером обртања, што је поред аеродинамичких својстава авиона омогућило авиону Ту-95 постизање максималне брзине од 920км/х.

Свака елиса има четири метална пераја променљивог корака. Ту-95 представља најбржи авион са овом врстом погона на свету. Поред тога ови мотори се одликују веома ниском специфичном потрошњом горива по 250 до 300 гр/ КС/х и 10 пута дужим ресурсима од било ког авио мотора тога доба.

Tu-95
Ту-95 / Извор: Профимедиа

Авион има укупно 10 точкова који му омогућавају безбедно слетање и на лоше припремљеним пистама. Авион је био опремљен насавременијом авиоником и електронским уређајима које је тада могао да произведе Совјетски Савез. Посада је смештена у две кабине под притиском које се налазе на почетку и крају трупа авиона. Летелица није имала систем за аутоматско избацивање посаде у случају потребе полазећи од претпоставке да због брзине авиона посада има времена да искочи из ошећеног авиона. Поред тога опремљен је системом за допуњавање горивом у лету тако да му је долет повећан на преко 32.000км. У току развоја и дугогодишњег коришћења Ту-95 настале су многе варијате овог авиона.

Наоружање:

  • 6 до 16 ракета типа Х-20/Х-22/Х-26/Х-55 (максимално 15 тона)
  • Нуклеарне бојеве главе снаге од 20 до 50 Мт
  • Конвенционалне бомбе (слободно падајуће тежина од 1.500 до 9.000кг)
  • Један или два одбрамбена топа ГШ-23, 23 mm, смештени у репу авиона

Тупољев Ту-22 - стратегијски суперсонични бомбардер са променљивом геометријом крила

Тренутно се налази у руском и индијском ратном ваздухопловству. Авион је бомбардер дугог домета са два турбомлазна мотора. Нискокрилац са крилима променљиве геометрије стреластог облика, у склопљеном положају крила, авион има минималну површину крила а угао нагиба крила износи 65 степени при максималној отворености и површини крила угао нагиба крила износи 20степени.

Стајни трап је система трицикл, на предњој носној нози имао је два точка близанца а две основне ноге које су се налазиле испод крила имале си по 4 точка тако да авион има укупно 10 точкова, што му олакшава слетање и полетање са различито припремљених полетно слетних стаза. Задње основне ноге стајног трапа се увлаче у крила а предња носна нога у труп авиона.

Tu-22
Ту-22 / Извор: Профимедиа

Два турбомлазна мотора НК-25 потиска 245 кН су постављени у унутрашњости репног дела авиона. Труп авиона се састоји од два дела први до уводника за ваздух мотора је округлог попречног пресека док је други део који се простире од уводника за ваздух до издувника мотора правоугаоног попречног пресека. У предњем делу, које изгледа као врх копља, налази се кабина пилота. Готово сви оперативни авиони су снабдевени системом за допуну горивом у лету. Авион је тросед, посаду сачињавају пилот, навигатор и оператор оружар који је уједно и радио оператер.

Наоружање:

  • Тупољев Ту-22м3 наоружан ракетама Кх-22
  • Топ: 1 х 23mm ГШ-23 за самоодбрану уграђен на репу са даљинским управљањем
  • 3 х ракете Кх-22
  • 6 х ракете МКУ-6-1 на ротационом лансеру у унутрашњости авиона плус 4 ракете на два подвесна носача испод крила авиона
  • 1 х ракета Кх-55 крстарећа ракета дугог долета
  • слободно падајуће бомбе 69 х ФАБ 250 или 8 х ФАБ 1500.