Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ПРОШАО ПАКАО: Исповест човека који је дан и по био на горућем трајекту

02.01.2015. 23:35
trajekt
трајект / Извор: Реутерс

Марино Гржинчић, 48-годишњи возач камиона из Клане код Ријеке, још се опоравља од последица које је на њега оставио пакао хаварије Норман Атлантица, италијанског трајекта који је изгорео на немирном мору, путујући у Анкону.

- Био сам код доктора да снимим плућа. Од удисања дима плућа су ми изиритирана. Температуру немам, све остало је у реду - испричао је један од два хрватска држављанина који су се нашли на горућем трајекту.

Гржиничић вози за фирму Штембергер транспорти из Рупе. Задатак му је био да у Грчкој утовари поморанџе у хладњачу, а затим је ухватио трајект у Патрији како би се преко Италије вратио у Хрватску. Била је то случајност с обзиром на то да иначе плови линијом за Трст коју су укинули на 15 дана, преноси Јутарњи.хр.

Паклено буђење

Ноћио је у кабини, где су га у недељу након 4 ујутро пробудили лупањем по вратима и повицима “ватра, ватра”. Размишљао је касније, да је којим случајем у таквој ситуацији спавао у камиону, што срећом на трајектима није дозвољено, не би му било спаса. Уследили су сати неизвесности и борбе за голи живот.

- Отишли смо на леву страну брода јер је десну захватио пожар. Стајали смо стиснути као сардине. Када су спуштали други чамац за спашавање који је био празан, неки су покушали скочити за њим, при чему су погинули. После се више нико није усудио скакати. Није нам преостало ништа друго него да чекамо. Најгоре је што пет, шест сати нико није могао до нас, бродови се нису могли приближити и нисмо знали што ће с нама бити - испричао је.

Темпирано уље

Ватрена стихија прождирала је брод, чуле су се експлозије, чекала се помоћ. Првих неколико сати пожар се није могао ни гасити јер се ватри није могло прићи. Возачи су размишљали о камионима пуним маслиновог уља у гаражи, неколико десетина њих, шта ће се догодити ако они експлодирају. Око 11 ујутро ватрогасци су почели пожар стављати под контролу, али ту није био крај мукама.

- Због дима је било неиздрживо у једном од простора у који су нас пребацили. Толико је било дима да су ме већ након пар минута болела плућа - прича Гржинчић, који је пребачен на брод који је стигао у помоћ тек у понедељак око 16 сати, након што је дан и по провео на горећем трајекту.

Италијанским ратним бродом, заједно с још двестотињак преживелих, Гржинчић је у уторак у касним вечерњим сатима стигао у луку Бриндиси у Италији.

- Мучили су ме јаки нападаји кашља, а имао сам и температуру 39. Желели су ме задржати да преноћим у болници, али нисам пристао. Желео сам се што пре вратити кући - прича возач из Клане.

Он ће се након опоравка поново вратити трајектима. Каже, то му је посао. Каже да се овакве несреће дешавају једном у 20, 30 година. 

Прочитајте:

Да ли је брод, два пута већи од Титаника, потонуо због жене?

ПУТНИЦИ НА ТРАЈЕКТУ ПРОШЛИ ПАКАО: Не могу да дишем, сви ћемо изгорети као пацови

}