clear sky
26°C
28.04.2024.
Beograd
eur
117.1527
usd
109.2537
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

PROŠAO PAKAO: Ispovest čoveka koji je dan i po bio na gorućem trajektu

02.01.2015. 23:35
trajekt
trajekt / Izvor: Reuters

Marino Gržinčić, 48-godišnji vozač kamiona iz Klane kod Rijeke, još se oporavlja od posledica koje je na njega ostavio pakao havarije Norman Atlantica, italijanskog trajekta koji je izgoreo na nemirnom moru, putujući u Ankonu.

- Bio sam kod doktora da snimim pluća. Od udisanja dima pluća su mi iziritirana. Temperaturu nemam, sve ostalo je u redu - ispričao je jedan od dva hrvatska državljanina koji su se našli na gorućem trajektu.

Gržiničić vozi za firmu Štemberger transporti iz Rupe. Zadatak mu je bio da u Grčkoj utovari pomorandže u hladnjaču, a zatim je uhvatio trajekt u Patriji kako bi se preko Italije vratio u Hrvatsku. Bila je to slučajnost s obzirom na to da inače plovi linijom za Trst koju su ukinuli na 15 dana, prenosi Jutarnji.hr.

Pakleno buđenje

Noćio je u kabini, gde su ga u nedelju nakon 4 ujutro probudili lupanjem po vratima i povicima “vatra, vatra”. Razmišljao je kasnije, da je kojim slučajem u takvoj situaciji spavao u kamionu, što srećom na trajektima nije dozvoljeno, ne bi mu bilo spasa. Usledili su sati neizvesnosti i borbe za goli život.

- Otišli smo na levu stranu broda jer je desnu zahvatio požar. Stajali smo stisnuti kao sardine. Kada su spuštali drugi čamac za spašavanje koji je bio prazan, neki su pokušali skočiti za njim, pri čemu su poginuli. Posle se više niko nije usudio skakati. Nije nam preostalo ništa drugo nego da čekamo. Najgore je što pet, šest sati niko nije mogao do nas, brodovi se nisu mogli približiti i nismo znali što će s nama biti - ispričao je.

Tempirano ulje

Vatrena stihija proždirala je brod, čule su se eksplozije, čekala se pomoć. Prvih nekoliko sati požar se nije mogao ni gasiti jer se vatri nije moglo prići. Vozači su razmišljali o kamionima punim maslinovog ulja u garaži, nekoliko desetina njih, šta će se dogoditi ako oni eksplodiraju. Oko 11 ujutro vatrogasci su počeli požar stavljati pod kontrolu, ali tu nije bio kraj mukama.

- Zbog dima je bilo neizdrživo u jednom od prostora u koji su nas prebacili. Toliko je bilo dima da su me već nakon par minuta bolela pluća - priča Gržinčić, koji je prebačen na brod koji je stigao u pomoć tek u ponedeljak oko 16 sati, nakon što je dan i po proveo na gorećem trajektu.

Italijanskim ratnim brodom, zajedno s još dvestotinjak preživelih, Gržinčić je u utorak u kasnim večernjim satima stigao u luku Brindisi u Italiji.

- Mučili su me jaki napadaji kašlja, a imao sam i temperaturu 39. Želeli su me zadržati da prenoćim u bolnici, ali nisam pristao. Želeo sam se što pre vratiti kući - priča vozač iz Klane.

On će se nakon oporavka ponovo vratiti trajektima. Kaže, to mu je posao. Kaže da se ovakve nesreće dešavaju jednom u 20, 30 godina. 

Pročitajte:

Da li je brod, dva puta veći od Titanika, potonuo zbog žene?

PUTNICI NA TRAJEKTU PROŠLI PAKAO: Ne mogu da dišem, svi ćemo izgoreti kao pacovi