Популарни Ћиро ће опет повезивати БиХ, Хрватску и Црну Гору
Пројекат обнове и ревитализације пруге Габела (Чапљина) - Требиње - Дубровник – Зеленика, која би поново железницом повезала Босну и Херцеговину, Хрватску и Црну Гору, има пуну подршку првих људи Дубровника и Требиња, Равног и Чапљине, места и подручја кроз које је некада пролазила.
Пруга је свечано отворена 15. и 16. јула 1901. године, а отварању су присуствовали највиши угледници, политичари и државни чиновници из Беча и Будимпеште, те земаљске управе провинције Босне и Херцеговине. Популарни Ћиро из Дубровника последњи пут кренуо је 30. маја 1976. године, чиме је Дубровник опет постао лучки град без железничке везе са залеђем.
Новинари агенције Анадолија обишли су делове трасе бивше пруге која је још у веома добром стању.
Кључно место бивше пруге налази се у насељу Ускопље, у близини Иванице, где још стоје остаци старе железничке станице која сведочи да је некада БиХ била повезана са суседним државама, Хрватском и Црном Гором.
Управо Ускопље је било чвориште где се пруга десно одвајала за правац Дубровника, а лево за Херцег Нови и Зеленику као крајњу тачку одредишта.
У непосредној близини налази се и тунел на Иваници који је специфичан по много чему. У њега се улази у једну, а излази у другу државу: из Босне и Херцеговине у Хрватску, односно обратно.
Власти општина су сложне да би била велика туристичка атракција и добит да се тај пројекат реализује, преноси сеебиз. Поједине процене показују да би потпуна ревитализација пруге Габела - Требиње - Дубровник - Херцег Нови коштала 50 милиона евра.
Прочитајте: