Popularni Ćiro će opet povezivati BiH, Hrvatsku i Crnu Goru
Projekat obnove i revitalizacije pruge Gabela (Čapljina) - Trebinje - Dubrovnik – Zelenika, koja bi ponovo železnicom povezala Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku i Crnu Goru, ima punu podršku prvih ljudi Dubrovnika i Trebinja, Ravnog i Čapljine, mesta i područja kroz koje je nekada prolazila.
Pruga je svečano otvorena 15. i 16. jula 1901. godine, a otvaranju su prisustvovali najviši uglednici, političari i državni činovnici iz Beča i Budimpešte, te zemaljske uprave provincije Bosne i Hercegovine. Popularni Ćiro iz Dubrovnika poslednji put krenuo je 30. maja 1976. godine, čime je Dubrovnik opet postao lučki grad bez železničke veze sa zaleđem.
Novinari agencije Anadolija obišli su delove trase bivše pruge koja je još u veoma dobrom stanju.
Ključno mesto bivše pruge nalazi se u naselju Uskoplje, u blizini Ivanice, gde još stoje ostaci stare železničke stanice koja svedoči da je nekada BiH bila povezana sa susednim državama, Hrvatskom i Crnom Gorom.
Upravo Uskoplje je bilo čvorište gde se pruga desno odvajala za pravac Dubrovnika, a levo za Herceg Novi i Zeleniku kao krajnju tačku odredišta.
U neposrednoj blizini nalazi se i tunel na Ivanici koji je specifičan po mnogo čemu. U njega se ulazi u jednu, a izlazi u drugu državu: iz Bosne i Hercegovine u Hrvatsku, odnosno obratno.
Vlasti opština su složne da bi bila velika turistička atrakcija i dobit da se taj projekat realizuje, prenosi seebiz. Pojedine procene pokazuju da bi potpuna revitalizacija pruge Gabela - Trebinje - Dubrovnik - Herceg Novi koštala 50 miliona evra.
Pročitajte: