Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ПРЕУЗИМАЈУ ТРЖИШТЕ: Комбиновани рачунари су смрт за таблет

24.08.2015. 08:29
Пише:
Бета
Surface Pro 3
Сурфаце Про 3 / Извор: Профимедиа

Директор "Епла" Тим Кук је пре три године упоредио комбиновани рачунар таблет-лаптоп са хипотетичним уређајем који би био мешавина фрижидера и тостера: та "франкенштајнска" направа подједнако траљаво би хладила храну, колико би је траљаво и пекла.

Ипак,  управо такви хибриди таблета и лаптопа, који комбинују преносивост и корист екрана осетљивих на додир што има таблет, са способностима ПЦ-ја, на путу да постану најбрже растућа категорија рачунара.

Очекује се да се ове године упетостручи испорука такозваних уређаја "два у један", као што су "Мајкрософтов" "Сурфаце Про 3" и "Леново Yoga 3 Про".

Тај раст је делом последица могућности прикључења тастатура или тога што ти уређајиу имају преклопиве тастатуре, а имају и моћнији хардвер, као што је Интелов микропроцесор "Цоре М" који тањим уређајима налик таблету, даје брзину лаптопа средње категорије.

Продаја таблета - великих стаклених плоча које се користе углавном за игре, читање поште и гледање видеа, почела је да опада, за сада за осам одсто, док је "Еплов" модел "иПад бусинеш" у последњем кварталу опао за 18 одсто што му је шести узастопни квартал опадања продаје.

Упоредо јача продаја "фаблета" - комбинације телефона и таблета, с великим екранима дијагонале од пет инча. Док је првенац у томе, "Dell", одустао од свог модела из 2010, године "Dell Стреак", велики екран је сада норма, на шта указују Самсунгов "Galaxy" и нови "Еплови" "иПхоне 6" и "6 Плус".

Упоредо је софтвер, какав је "Мајкрософтов" "Word", за обраду текста, прекројен да ради на низу уређаја јер их пословни корисници имају по неколикои различитих. "Самсунг" је чак успео да ојача смартфоун толико да постане основна алатка за пословне људе.

Тако су "фаблети" нагризли тржиште таблета са екранима од седам и осам инча, какав је "иПад Мини".

Ипак, "фаблети" нису начели тражњу за већим таблетима, од 10 инча чији власници имају други проблем: да пређу на новије, боље верзије.

Проблем таблета је што су увек били скупи: "Еплов" "иПад Аир 2", са везама за Wi-Fi и мобилне мреже, али са само 16ГБ меморије, кошта 629 долара. Када већ уложе толико, купци их користе чак и по пет-шест година, пре но што пређу на бољи, новији модел.

Ипак, таблети неће тек тако нестати с лица Земље. Интел рачуна да ће их бити све више, али у комерцијалне сврхе - као уређаји у продавницама и опрема у фабрикама.