Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ПУТУЈ, ЕВРОПО: Да ли ће Брегзит повећати цене британских аутомобила? Ово је одговор

03.07.2016. 08:10
Пише:
Србија Данас/МојАуто
Sklapanje automobila u Toyota UK
Склапање аутомобила у Toyota УК / Извор: Фото: Youtube Printscreen/Toyota УК

Произвођачи који поседују фабрике у Великој Британији се надају да неће морати да плате царину на аутомобиле које извозе на тржиште Европске уније. Зато са разлогом постављамо питање - да ли ће због „Брегзита“ аутомобили који се склапају у ВБ поскупети?

Барем теоретски, Европска унија може да наметне царину на увоз било које врсте робе из Велике Британије. Аутомобили су међу првим на „удару“ с обзиром да је 57 одсто од 1,6 милиона аутомобила произведених у ВБ у 2015. извезено у земље ЕУ. Да ли то, конкретно, значи да ће „авенсис“ који се производи у Тојотиној фабрици у Бурнастону или „нисан кашкаи“ и „инфинити Q30“ из Сандерленда сада бити 10 одсто скупљи?

Произвођачи су уверени да „Брегзит“ неће утицати на промену цена, односно да ће две стране да задрже слободно тржиште када су аутомобили у питању најмање у наредних 24 месеци. Разлога за пат позицију има више, а главни је да бројне техничке препреке спречавају снажне ударе као што је повећање цена аутомобила. Наиме, потребно је прво да се реши ситуација у Великој Британији пре него што „аутомобилски цунами“ удари о обале континенталне Европе.

ДЕЧАК ДОТЕРАО КУЋИ ФЕРАРИЈА: Када је објаснио родитељима одакле му… Без коментара!

Renault fabrika u Alžiru
Renault фабрика у Алжиру / Извор: Профимедиа/илустрација

BMW, који у ВБ производи аутомобиле са знаком Минија и Ролс-Ројса, каже да не може да саопшти ништа конкретно. Досадашњу политику неће променити ни Форд, Јагуар, Ленд Ровер, Џенерал Моторс, Хонда... Такође, промене цена ће зависити и од девалвације британске фунте, што може да доведе и до пада цена аутомобила који се производе у ВБ када се њихова вредност прерачуна у евро.

 Први потрес ће, највероватније, погодити тржиште нових аутомобила у Великој Британије на којем је прошле године продато 2,6 милиона возила. Половина од тог броја се производи у Немачкој и зато се претпоставља да ће тржиште у ВБ у 2016. години претрпети пад од 4,5 одсто, због чега ће произвођачи изгубити око 8,9 милијарди фунти. Иначе, Нисан у својој Фабрици у Сандерленду производи 475.000 аутомобила годишње, Тојота склопа између 190.000 и 200.000 возила а Хонда око 140.000 аутомобила.