Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

VW НА СТРУЈУ: Е-Голф снажан као да је на фосилни погон

25.05.2014. 16:43
Пише:
Србија Данас
E-Golf u Berlinu
Е-Голф у Берлину / Извор: Фото: newspress.co.uk

Можда није први, али је вероватно најјачи.

Најомиљенији мали породични, тзв. компакт ауто на свету добио је електричну варијанту. Volkswagen је створио е-Голфа са намером да парира раније изашлим конкурентима. 

Nissan Леаф најпродаванији је четвороточкаш са венама на струју на планети, а испред фабрике из Немачке су још Mitsubishi и-Миев, Peugeot Ион и Цитроен Ц-Зеро. Ипак, немачка упорност и темељитост не маре за предност конкурената.

Штавише, циљ VW је да престигне такмаце, а судећи по одликама електричног Голфа то није немогућа мисија. Есенција самопоуздања фирме лежи у чињеници да е-Голф, иако баштини електрични погон, има снагу возила које се покреће на фосилна горива. Једина разлика између бензинаца и дизелача који још увек владају светом и "народног аута" на струју је у леђном натпису и бешчујној вожњи (додуше, VW планира да инсталира емитера буке, ради безбедности пешака и других возача).

E-Golf plavi
Е-Голф плави / Извор: Фото: newspress.co.uk

Е-Голф је лак за управљање јер има само 1510 кг (450 мање од Nissanovog Леафа), покреће га електромотор од 85 kW са обртним моментом од 270 нМ и регенеративним кочењем које користи кинетичку енергију мотора за заустављање. Класичне кочнице користе се веома ретко. Volkswagenovo чедо може да развије максималних 140 км/ч, док му до стотке треба 10.4 секунде. Аутономија хода је 130 до 190 км, зависно од варијанте. Тако најбоље перформансе и најкраћи самоход нуди варијанта Нормал, док је Ецо најмобилнији али и најслабији са 55 kW и 90 км/ч.

Синхрони електромотор напаја се из литијонских батерија преко инвертера, а његов се рад и стање очитава на инструменту на управљачкој конзоли. Чак 264 погонске енергетске ћелије смештене су у поду возила, па је тежиште изузетно близу коловоза. Отпор ваздуха је смањена више него икад, као и "котрљивост". Цена аутомобила је 34.900 евра у Немачкој.