Зашто се ''кувамо'' у градском превозу?
Град је 2011. године у куповину 146 клима уложио 280 милиона динара, а Београђани се и овог лета кувају у превозу.
Уградњу клима-уређаја ''thermo кинг СР 500'' и ''thermo кинг 700'' спровела је пре три године фирма ''Мастер фриго'' у три типа ГСП аутобуса: ИК 103Ф, ''мерцедес'' и МАН, који су данас у просеку стари 11 година.
Тада је директор ГСП био Милета Радојевић, а уградња клима-уређаја коштала је од 1,5 милиона до два милиона динара по возилу.
Данас је од 146 клима неисправно чак њих 84, а ако се прерачуна у динарима штета износи око 160 милиона.
''Разлог велике неисправности је то што су климе уграђиване у возила у просеку старија од осам година. То је изазвало велике проблеме у одржавању тих аутобуса, као и велику потрошњу горива. Тренутно је у процедури процес набавке резервних делова за одржавање уређаја у вредности већој од 11 милиона динара. Када ће резервни делови стићи, зависи од динамике и успешности јавних набавки'', објашњава Славица Стевановић из ГСП.
Од 999 возила из ГСП који изађу на улице, њих 730 је климатизовано, али многе климе не раде. Возачи старијих аутобуса признају да не akttiviraju клима-уређај ни када је то потребно да не би изазвали квар на мотору, пише ''Блиц''.
''Климу укључујем само када је температура између 25 и 27 степени јер тада не штети мотору. Али, када је изнад 30 степени, морам да је искључим јер би толико нарасла температура мотора да би се он прегрејао. Једноставно возила нису предвиђена за уградњу клима-уређаја, пошто имају само један алтернатор'', објашњава један од возача аутобуса.
У ГСП истичу да су уградња и коришћење клима-уређаја скупи за предузеће.
''Ако се зна да нам је неопходно у просеку око 420 милиона динара месечно за гориво, а да клима-уређаји повећавају потрошњу и до 20 одсто те да је скоро две трећине возног парка климатизовано, рачуница је јасна. Потребно нам је између 50 и 60 милиона динара месечно у летњем периоду, а то је огроман новац и за компаније које нису у финансијским проблемима као ГСП'', тврди Верица Стевановић.