Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ТОТАЛНА РЕВОЛУЦИЈА: Гугл и Фејсбук се мењају ИЗ КОРЕНА

18.10.2016. 09:15
Пише:
Србија Данас
Gugl i Fejsbuk
Гугл и Фејсбук / Извор: Фото: Google Printscreen

Нова времена долазе...

Након што су се прилагодили транзицији с ПЦ-а на мобилне уређаје, технолошке компаније сада се припремају за нову транзицију – вештачку интелигенцију и виртуелну стварност.

Технолошки гигант Гугл најпознатији је по свом претраживачу који му је донео милијарде долара, а Фејсбук је потпуни владар друштвених мрежа. 

Ипак, иако је 'цоре business' ових компанија данас у суштини другачији, обе имају сличне планове за будућност и ‘напашће’ иста, односно слична тржишта. 

Фејсбук и Гугл тренутно воде 'рат за будућност технологије', а њихова битка одвијаће се током следећих десетак година, пише магазин "Business Инсидер". 

Као што је познато, Марк Закерберг је пре пола године објавио план за следећу деценију Фејсбука према којем ће цео свет бити повезан, људи ће разговарати с рачунарима с вештачком интелигенцијом као што данас причају међусобно, а наочаре за виртуалну стварност користиће подједнако често као паметне телефоне. 

На недавној Гугловој конференцији на којој се највише говорило о Pixel паметним телефонима, представници ове компаније ставили су велики нагласак на вештачку интелигенцију и виртуелну стварност, што су тржишта којима жели да доминира и Закерберг. 

Pametan potez! Mark Zakerberg milijardama do uspeha!
Паметан потез! Марк Закерберг милијардама до успеха! / Извор: Профимедиа


Facebook и Гугл су тренутно највећи су конкуренти на тржишту online видеа – YouTube је најпопуларнији online видео сервис на свету, али у последње времесве су популарнији видео-снимци на Фејсбуку и Закерберг улаже велике напоре да привуче што више брендова и оглашивача на видео сервис на “Фејсу”. 

Али, највеће 'битке' ових компанија се тек очекују на пољу виртуелне стварности и вештачке интелигенције – Гуглов ЦЕО Сундар Пичај рекао је да његова компанија, користећи вештачку интелигенцију, развија 'лични Гугл за сваког корисника', како би резултати претраживања били прилагођени сваком кориснику понаособ, док Фејсбук вештачку интелигенцију користи за персонализацију news фееда на својој друштвеној мрежи како би сваком кориснику приказао управо онај садржај који их највише занима. 

Што се виртуалне стварности тиче, Марк Закерберг је пре неколико година платио две милијарде долара за преузимање компаније Оцулус која развија ВР наочаре Рифт, а како хардверски захтеви за ВР постају све мањи (односно рачунари које ћемо моћи да користимо за ВР све јефтинији), а апликације све доступније, очекује се да ће милиони људи користити уређаје за уживање у виртуелној стварности. 

Своје ВР наочаре недавно је представио и Гугл, па оне могу да се користе с Pixel паметним телефонима, тако да ова компанија не жели да препусти предност Фејсбуку (али и другим компанијама попут ХТЦ-а, Sonyja итд.) на овом тржишту. 
Још једна ствар коју Фејсбук и Гугл желе да омогуће јесте приступ интернету што већем броју корисника (што је више људи шриом света повезано с мрежом, то ће више људи користити Гуглов претраживач, Фејсбук и друге интернет сервисе) – Гугл тако жели да доведе интернет у места која тренутно нису повезана посебним балонима, док Фејсбуков план повезивања укључује соларне дронове. 

Ове две компаније се, дакле, већ сада припремају за велике технолошке промене – и Гугл и Фејсбук настали су у време пре популаризације бежичног интернета и направили успешну транзицију с десктоп рачунара на паметне телефоне, а сада се припремају за промене на пољу виртуелне стварности и вештачке интелигенције.