Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Ако желите да вас колеге озбиљно схватају, нека МЕЈЛОВИ које им шаљете изгледају ОВАКО

25.07.2017. 13:41
Пише:
Србија Данас/24сата.хр
čitanje mejlova
читање мејлова / Извор: Профимедиа/илустрација

Врло корисни савети.

Колико нам је електронска комуникација олакшала склапање послова и размену информација, толико изостанак интонације и гласа понекад може да доведе до неразумевања. Можда нисте успели да наговорите клијента да вас ангажује јер није схватио тачно шта желите да кажете, а можда је ваш имејл једноставно оставио непрофесионалан утисак.

Граматичке грешке, типфелери, погрешна имена, преопуштена комуникација, коришћење емотикона, изостанак пристојног поздрава и представљања или можда једноставно лоше написан мејл - све су то грешке које се догађају све чешће. Толико често да је уредница портала "The Мусе" поделила неколико савета за писање бољих пословних мејлова:

1. Успорите. Да, поштански сандучићи претрпани су нам мејловима, стиже их више него што можемо да прочитамо и на њих одговоримо, а често је потребно само да испалимо брзи одговор и дамо потребну информацију, али постоје и мејлови којима треба приступити са мало више пажње. И службени мејл је комуникација па се око ње потрудите - нађите времена да размислите и уобличите мисли.

Мајкрософт убија легендарни програм у којем смо сви провели САТЕ И ДАНЕ! (ФОТО)

2. Нека има главу и реп. Кад год пишете имејл који је важан, формулишите га као школски састав. А то значи да треба да има увод, заплет и расплет, односно преведено на језик пословне комуникације - увод у којем поздрављате и представљате се, заплет односно одломак у којем прелазите на ствар односно објашњавате шта нудите или шта бисте желели, и најзад, расплет односно завршни одломак у којем примаоцу кажете шта бисте желели да учини, предложите време за састанак или телефонски позив и пристојно поздравите.

internet
интернет / Извор: Профимедиа

3. Прочитајте и проверите. Сваки имејл који вам је важан прочитајте барем једном пре него га пошаљете. Тако ћете, не само видети грешке у куцању, него још једном проверити да ли сте тачно написали сва имена. Неко ко се зове Горан вам сигурно неће бити наклоњен ако му се обратите са 'Драги Зоране'.

4. Одредите тон. Поновно читање је и прилика да проверите да ли је имејл примереног тона. Обраћате ли се преслужбено некоме са киме сте често сарађивали, лично га упознали и неформално комуницирали? Или сте можда почели неформалним поздравом имејл некоме кога никад нисте упознали? Злата вредан савет је и - пазите на узвичнике. Како бисмо пренели своје одушевљење идејама, склони смо да стављамо превише узвичника, а то је знак лошег писања и једноставно изгледа смешно.

5. Замислите да га чита било ко. Да ли бисте се постидели кад би ваш имејл могао јавно да се прочита? Ово је метода провере која је најделотворнија. Ако би вас било срамота - било због грешака, тона или садржаја - онда мејл који сте написали једноставно не ваља.