ЕВРОПСКИ ПАРЛАМЕНТ ОДЛУЧУЈЕ: Роботе треба сматрати ЕЛЕКТРОНСКИМ ОСОБАМА одговорним за своја дела?
Предлог је прошао.
У Одбору за праве послове Европског парламента прошао је предлог који нуди решење правног статуса робота, према којем се машине сматрају "одговорним за своје поступке или пропусте".
Ако овај приједлог добије подршку еврозаступника нови правни статус робота биће - "електроничке особе". Индепендент пише да су заступници изгласали припрему предлога таквог правног статуса те додаје да је законодавство потребно фокусирати на то како би машине могле да буду одговорне за своје "поступке или пропусте". Нацрт извештаја, којег је поднела Меди Делво-Стехрес, наводи да су садашњи прописи "недовољни" за оно што назива "технолошком револуцијом". Прође ли предлог, ЕУ ће успоставити "основна етичка начела како би се избегле родитељске замке".
ПОТВРЂЕНО: Ово је прави разлог зашто је Galaxy ноте 7 ЕКСПЛОДИРАО!
Резолуција Делв-Стехрес лако је прошла на Одбору за правне послове ЕУ, а очекује се да ће се изјашњавање у Европском парламенту одржати у фебруару.
У извештају се указује на то да роботи и други облици вештачке интелигенције, као што су ботови и андроиди, веројатно "не остављују нетакнутим ниједан слој друштва" јер су спремни да "покрену нову индустријску револуцију".
Што су роботи аутономнији, мање их власници, корисници и произвођачи могу сматрати "алатом". Због тога треба донети нова делотворна правила која ће се фокусирати на то како се машина може сматрати – делимично или у целости – одговорном за своје поступке. Делво-Стехрес каже да је овакав правни оквир нужан како би се осигурало да роботи "буду и остану у служби људи".
Индепендет подсећа да је, само прошле године, Гугл представио робота налик псу који може да чисти куће, а објављено је и да су немачки истраживачи већ у процесу стварања вештачког нервног система који ће роботима да омогући да осећају бол. Међутим, наглашава се и важна морална дилема: у неким ситуацијама, на пример, возач-робота, ће можда морати намерно да изазове судар аутомобила, да побије све путнике у возилу да би се избегло убијање други људи изван њега. Иако се тврди да би самовозни аутомобили могли да смање број саобраћајних несрећа за 90 одсто, ипак је у случају намерног изазивања судара реч о страховито великој моралној дилеми.