Гугл иде "на дијету", и нико не зна како ће то да изгледа
Google већину својих прихода остварује захваљујући свом оглашивачима. Чињеница да може сваком кориснику да прикаже оглас који га интересује, доноси компанији на милијарде долара сваке године.
Како би то остварили, користе "колачиће" односно "цоокиес", који прате корисника током коришћења интернета и дају извештаје о томе шта корисник претражује и које странице посећује.
Ипак, чини се да би Google ускоро могао "на дијету", преноси портал Зимо.
Коришћење колачића увек је било спорно, поготово у круговима који заговарају приватност корисника. Како је питање приватности све важније у технолошком свету, у компанији Google су одлучили да развију нову технологију која би заменила колачиће, а истовремено омогућила корисницима већи степен заштите.
Приликом представљања новог, алтернативног система изјавили су како тај приступ "ефикасно скрива појединца у гужви и користи обраду података на уређају како би историја претраживања корисника остала приватна".
Систем занимљивог имена, "Федератед Леарнинг оф Цохортс" (ФЛоЦ), требало би током ове године да буде тестиран у Chrome прегледачу. Међутим, нису сви задовољни овим новим плановима.
"Чини се како би црна кутија која се зове 'машинско учење' могла да преузме контролу над свиме што сте икада урадили у прегледачу, и да тако 'групише' кориснике. Оглашивачи су ти који ће интерпретирати шта те групе значе", упозорили су из Елецтрониц Фронтиер Foundation, непрофитног удружења посвећеног заштити дигиталних права.
Како би се нова технологија могла одразити на кориснике, из компаниеј Google нико тренутно не спомиње.