Гугл добија конкуренцију! Епл развија свој претраживач интернета
Један од бенефита таквог модела био би ослабљивање Google-ove доминације на пољу претраживања.
Према информацијама које годинама циркулишу, Google улаже милијарде долара не би ли остао подразумевани веб претраживач на Apple-ovom прегледачу Сафари — за иОС, иПадОС и мацОС. Према том договору, корисници Apple-ovih уређаја претрагу по "дифолту" обављају помоћу Google-a, осим ако ручно не промене подешавања у Сафарију.
Та сарадња, међутим, могла би да се оконча, ако је веровати спекулацијама о томе да је и Apple отпочео развој свог претраживача.
Притисак европских регулаторних тела, која захтевају од Apple-a да омогући корисницима избор жељеног претраживача при првом коришћењу Сафарија, "затегнути" односи са Google-om, као и "сазревање" технологија Сири и иЦлоуд, могли би да подстакну Apple да развије и на тржиште постави сопствени алат за претрагу.
Како пише технолошки блог Coywolf News, за такав потез могло би да постоји неколико мотива. Пре свега, Apple, као највреднија компанија на светском тржишту, нема велике финансијске користи од актуелне сарадње с Google-om. Као други разлог наводи се повећана потражња Apple-a за софтверским инжењерима специјализованим за технологије претраге, те велики број огласа за запошљавање који је ова компанија поставила у последње време. Коначно, Apple-ov "web-crawler" Applebot ажуриран је у јулу, а власници сајтова примећују његову појачану активност.
Даље "закључавање" корисника у Apple-ov екосистем
Судећи по описима послова инжењера које Apple намерава да ангажује, Apple-ov претраживач могао би да функционише као персонализована колекција података, слична Google Assistantu на Андроиду, али (бар иницијално) без реклама. Бенефити таквог модела за Apple били би: ослабљивање Google-ove доминације на пољу претраживања, те смањење његовог капацитета за зараду путем реклама и истраживања података (дата мининг); промовисање Apple-ovih услуга и производа; даље "закључавање" корисника у Apple-ov екосистем, пише Стартит Дневник.
Уколико би потенцијални Apple-ov "search енгине" угледао светлост дана, СЕО специјалисти би морали да му се прилагоде и оптимизују садржаје сајтова. Имајући у виду досадашњу документацију Applebot-a, тактика би остала иста, али би могле постојати и могућности другачије у односу на Google и друге актуелне претраживаче.