НАСА открила нови свет у астероидском појасу

27.08.2020. 09:01
Србија Данас / ПЦ Press
Jupiter
Јупитер / Извор: Профимедиа

Лепо...

Астрономи су још 1801. открили прво тело у области астеродиног појаса (појас између орбита Јупитера и Марса). Понело је име Церес, те је одмах сврстано у астероиде. Двеста година касније напредовало је у патуљасту планету, будући да је много веће од других астероида.

Ceres…The Expanse?

Церес је захваљујући свом необичном статусу био и прва патуљаста планета коју је посетила нека НАСА-ина летелица. У питању је део мисије Dawn, а летелица је пут астероидног појаса кренула 2007, те до Цереса стигла 2015. године. Пет година након почетка мисије на Земљу су стигле нове фотографије овог небеског тела, а захваљујући високој резолуцији откривени су детаљи који указују на вулканске ерупције од пре милион година, те на вулкане који су можда активни и данас.

Прича се да је нови Linux малвер у служби руских хакера

Одложен Хало Инфините

Видео игра Quake II бесплатна за преузимање

Астрономи су на новим фотографијама могли боље да виде и место једног давнашњег судара- Occator кратер који је настао пре око 22 милиона година. Том приликом је закључено да се у кратеру појавила вода, вероватно слана (Dawn је успео да идентификује со која се налази само на Земљи).

Церес око Сунца обиђе за 4,6 земаљских година, док се око своје осе окрене за девет сати. Иако је највеће тело у Астероидном појасу, Церес има полупречник од око 476 километара. Научници су детектовали и џепове са водом, па спекулишу и о могућности да је на овом телу било и неких облика живота. Церес није обичан астероид, већ активно небеско тело.

Тако су прикупљени докази који оповргавају старо веровање да на малим небеским телима нема геолошких активности, што је велики корак за научнике, те за разумевање тога како је настао рани соларни систем.