Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Огласио се и директор Вајбера поводом ЗАШТИТЕ ПОДАТАКА КОРИСНИКА и објаснио како то изгледа на овој платформи

27.01.2021. 15:20
Пише:
Србија Danas/b92.net
Vajber
Вајбер / Извор: Профимедиа

Читава прича око промене политике приватности у WhatsApp апликацији покренула је лавину питања. Да ли апликације за дописивање могу да функционишу успешно, али и да сачувају приватност корисника у исто време? На ова питања нам је одговорио Ђамела Агаоуа, глобални директор Vibera.

Питали смо га како то заправо Viber зарађује, као и какав утицај нова политика приватности код WhatsApp-a има на Viber, односно да ли им је порастао број корисника.

"Ако узмемо у обзир земљу као што је Србија, нема неке велике промене у броју корисника. Једино што видимо у Србији је велики број нових група. Знамо да велики број људи користи Viber, али не видимо неку велику промену", рекао је Агаоуа у ексклузивном интервјуу за B92.net.

"У неким земљама у Азији и Африци, видимо много нових корисника, али још увек је рано да се виде неки посебни ефекти. Не гледамо бројке у последњих десет дана као коначне. Због тога што је Facebook постао транспарентан, више се прича о томе. Неке људе једноставно није брига за то, па настављају иако им је приватност угрожена, али ипак има и оних који имају проблем са тим", додаје.

Како је објаснио, многи кажу да су све апликације исте, али то једноставно није истина, а ако постоји "велики брат", онда је то Facebook, јер они прикупљају разноразне податке.

"Импресиван је њихов профит по кориснику, али ми не желимо да будемо као Facebook. Хтели бисмо да испоштујемо приватност корисника, то нам је приоритет, макар то значило да ћемо имати мање корисника него они. У Viberu, рекламе чине мање од 20% нашег профита", каже Агаоуа.

Vajber
Вајбер / Извор: Профимедиа

Истакавши да је модел пословања потпуно другачији него што га има Facebook, рекао је да Viber не мора да скупља податке корисника због оглашавања.

"Зато и постоји енд-то-енд енкрипција која је аутоматски укључена, а то значи да само људи који учествују у разговору могу да знају о чему се говори", објаснио је.

Како онда Viber заправо зарађује?

"Ракутен је банка у Јапану, Европи и САД. Viber зарађује од сервиса, и желимо да корисницима створимо осећај угодности, а то је у супротности са огласима", каже он.

Сервиси од којих зарађују, понуђени су корисницима кроз апликацију - то је систем плаћања путем Vibera, резервисање ресторана, трансфер новца, куповина кроз онлајн Viber продавнице, па чак и продаја стикера.

"Ако сте некоме споменули да вам се једе пица, не желимо да три пута у току дана добијате огласе за пицу. Такве услуге хоћемо да доведемо и у Србију. Оглашавање ће, убудуће, бити и мање од 20% нашег профита, а не бих се изненадио и да једног дана потпуно укинемо огласе, јер то није срж нашег пословања", додаје Агаоуа за наш портал.

Енд-то-енд енкрипција и приватност корисника

Када је у питању приватност корисника, као и протоколи које Viber користи за комуникацију, Агаоуа истиче да је Viber по томе веома сличан Сигналу, и да је заправо то апликација која је највише профитирала миграцијом корисника са WhatsAppa.

"Најбогатији човек на свету их је препоручио (Илон Маск), а живимо у чудном свету где, када такав човек твитује две речи, то привуче огромну пажњу... Сигнал је добар производ, који има добре сигурносне поставке", рекао је.

Додао је и како је Сигнал имао су додатних 20 милиона преузимања од поечтка приче око WhatsApp-a, али питање је колико људи ће остати... на пример, када је Viber у питању, од милион преузимања, око 40% корисника остане да користи апликацију.

"Када смо почели пре пет година, користили смо Опен-соурце протокол за комуникацију који користи Сигнал. На то смо додали своју енд-то-енд енкрипцију за позиве. Када се заврши конверзација, бришемо поруке. Уколико би хакери упали у сервере, не би ништа пронашли осим порука које још увек нису испоручене", објашњава директор Vibera.

Додаје и да, када је Телеграм у питању, ствари стоје мало другачије. Сигнал пружа сигуран начин комуникације, са енд-то-енд енкрипцијом унапред укљученом, као што и Viber има. Са друге стране, Телеграм нема аутоматски подешену енд-то-енд енкрипцију, што значи да има исту политику приватности као и Facebook Messenger.