ОВО ЈЕ КОРИСНО: Ево који алати могу да се користе за оцењивање ученика током изолације
Веома важно...
Оцењивање ученика регулисано је Законом о основама система образовања и васпитања и правилницима који прописују две врсте оцењивања: сумативно и формативно. Сумативно и формативно оцењивање су део јединственог процеса, а у образовној пракси, до сада је тежиште било на сумативном оцењивању, најчешће бројчаном.
У насталим околностима остваривања наставе на даљину, праћење и оцењивање ученика, подразумева промену постојеће праксе и другачије начине оцењивања, где се са сумативног прелази на формативно оцењивање.

ДАЛИ ДОПРИНОС БОРБИ: Гугл покренуо сајт који "предосећа ток" ширења заразе

УСКОРО НА ИНСТАГРАМУ: Поруке које се саме уништавају!
Формативно оцењивање захтева већу интерактивност ученика и наставника коришћењем електронских мрежа и платформи. Важно је да постоји свакодневна комуникација наставника са ученицима јер то омогућава наставницима да прикупе што више података о томе како ученици уче и докле су стигли у савладавању градива.
Како функционише провера знања у дигиталном окружењу?
Постоји много форми и алата погодних за формативно процењивање рада ученика. То подразумева задатке као што су на пример, есеји, развој постера, коришћење електронске поште, виртуелни групни рад, Скајп или Viber интервјуи, Power поинт презентације (PPT), истраживачки задаци, играње улога у виртуелној учионици, ученички портфолио, сачињавање индивидуалних планова каријерног развоја и слично.
Током учења на даљину, наставници могу ученицима прослеђивати тестове и контролне вежбе путем друштвених мрежа, електронском поштом или путем платформе, а урађене радове ученици могу на исти начин враћати наставницима да их прегледају и евентуално оцене. Поред тога, наставници коришћењем алата за прављење упитника и квизова могу да креирају кратке тест форме са задацима вишеструког избора и кратког одговора.
Један од начина: еПортфолио
На веб страницама Завода за унапређивање образовања и васпитања и Министарства просвете, науке и технолошког развоја, могуће је наћи алате за интеракцију, развој квизова и упитника и алате за сарадњу и дељење који значајно могу да олакшају рад наставника када је у питању вредновање исхода учења.
Један од начина за формативно оцењивање у условима даљинског учења јесте електронски портфолио (е-портфолио) ученика који представља збирку ученичких радова која приказује резултате које је ученик постигао кроз разне активности у наставном процесу ,на пример есеји, постери, фотографије, видео и аудио записи, уметничка дела које је креирао ученик. Постоје и други различити алати који су доступни на Интернету, а који обезбеђују лако креирање е-портфолија, олакшани преглед и употребу попут алата под именом Мухара.
