Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

РАТЕЛ benchmark мобилних мрежа - Телеком Србија на заслуженом првом месту

26.12.2023. 10:37
Пише:
Србија Данас
Mreža
Мрежа / Извор: Профимедиа

Комуникационе мреже одличног квалитета.

Регулаторно тело за електронске комуникације и поштанске услуге је, у периоду од септембра до децембра 2023. године, спровело упоредна мерења и анализу параметара квалитета услуга мобилних комуникационих мрежа сва три оператора мобилних електронских комуникационих мрежа у Републици Србији - Бенчмарк мобилних мрежа.

ВЕЛИКИ НАПРЕДАК: Ликови у видео играма ће причати нашим гласом помоћу вештачке интелигенцијеDarth Vader

ВЕЛИКИ НАПРЕДАК: Ликови у видео играма ће причати нашим гласом помоћу вештачке интелигенције

Легендарна Windows XP позадина завршила и на "ружном" џемперуWindows XP

Легендарна Windows XP позадина завршила и на "ружном" џемперу

КАКО СТАВИТИ ШИФРУ НА WI-FI? Пратите упутство, а ово су додатни савети како се заштитити на ИНТЕРНЕТУ и безбедно претраживатиinternet

КАКО СТАВИТИ ШИФРУ НА WI-FI? Пратите упутство, а ово су додатни савети како се заштитити на ИНТЕРНЕТУ и безбедно претраживати

Бенчмарк мобилних мрежа обављен је у складу са ЕТСИ ТР 103 559 Annex А међународним стандардом, који омогућава објективну процену корисничког искуства и квалитета сервиса свих оператора мобилних мрежа. Методологија бодовања развијена је за потребе рангирања мобилних оператора након бенчмарк мерења, тако да омогући процену перцепције квалитета коришћених услуга у мобилној мрежи: преноса говора, преноса података и видео сервиса.

Бенчмарк мерењима је обухваћено 55 градова, 17.000 км путева и више од 1.600 км железничких праваца у оба смера мерења. Током кампање обављено је преко 9.000 позива и 7.000 сесија за сваку од услуга преноса података, у мрежи сваког оператора, на свим расположивим технологијама (2Г, 3Г, 4Г).

Мерења су укључивала:

  •     мерење параметара квалитета за говорну услугу и услуге преноса података (Web browsing, брзина преноса података, YouTube, пренос WhatsApp порука) и
  •     мерења радио параметера за 2Г/3Г/4Г технологије.

 Применом ове методологије, Телеком Србија је остварио укупан резултат у вредности од 90,32 поена, а затим следе А1 Србија са 90,12 поена и Yettel са 88,17, од могућих 100 поена.

Мала разлика у вредностима оствареног укупног резултата између Телекома Србија и А1 Србија указује на једнак ниво квалитета услуга које пружају својим корисницима.

Овогодишњи резултати показују побољшање квалитета услуга које мобилни оператори пружају својим корисницима у односу на претходну годину, што и јесте циљ бенчмарка мобилних мрежа.

Одличан резултат, са средњом вредношћу остварених поена од скоро 90% максималног могућег броја поена, сврстава операторе услуга у мобилним мрежама у Србији међу боље операторе у Европи. Тиме су се, према квалитету услуга, домаћи оператори додатно приближили операторима у европским земљама који су увели 5Г технологију. 

Резултати бенчмарка мобилних мрежа и детаљне информације налазе се на линку ОВДЕ.