Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Само једна друштвена мрежа подстиче кориснике на ОФЛАЈН АКТИВНОСТ!

20.02.2019. 08:41
Пише:
Србија Данас/б92
Društvene mreže
Друштвене мреже / Извор: Профимедиа

Издваја се по начину коришћења.

Појам друштвене мреже у великој мери је изгубио свој смисао - уместо повезивања са пријатељима, Фејсбук и Инстаграм за многе су постали полигон за самохвалу. Тако инфлуенсерима више уопште нису важни пратиоци и пријатељи, већ само новац који могу да зараде путем мрежа. Са друге стране, велики број људи због виртуалног живота занемарује стварни живот, који им пролази док су њихови погледи и мисли фокусирани на екран и лајкове. 

Једна друштвена мрежа се, међутим, од већине других платформи издваја по начину коришћења. У питању је - Пинтерест. Његов оснивач Бен Силберман каже да је Пинтерест мрежа потпуно другачија од конкуренције, односно да је реч о некој врсти антидруштвене мреже. 

Пинтрест је мрежа на којој корисници постављају фотографије, инфографике и сличне постове. Поента мреже је, како је у интервјуу за CNN објаснио њен оснивач, да инспирше друге људе на креативност. Корисници ту креативност неће изражавати на интернету, већ офлајн - нпр. на Пинтересту ће пронаћи рецепте, идеје за уређење куће или стана, за венчања или слично. 

У фокусу мреже је сам корисник и његова лична интересовања, па на Пинтересту нема инфлуенсера које брендови плаћају за промоцију својих производа и услуга. Такође, ни број пратилаца или праћење славних особа на мрежи нису од значаја, будући да Пинтерест ионако нема значаја као алат за самопромоцију. Све се врти око самих корисника и онога што они заиста воле.

zavisnost od Interneta
зависност од Интернета / Извор: Профимедиа

Пинтерест, иначе покренут 2010. године, прошле године се похвалио бројем корисника који је порастао на 250 милиона. То су заиста велике бројке, али ипак мање од конкурентских и познатијих мрежа: Фејсбука који има 2,32 милијарде корисника, Инстаграма са више од милијарду и Твитера са око 320 милиона. 

Бен Силберман каже да је Пинтерест покренут као мрежа осмишљена да служи као алат за родитеље, али се његова корисничка база брзо проширила, па сада садржај и пинове користе бројни креативни професионалци као бескрајан извор идеја и инспирације.

ЈАВНОСТ ПОДЕЉЕНА: Ова апликација вам омогућава да ТАЈНО ПРАТИТЕ ваше дете на сваком кораку

ЈАВНОСТ ПОДЕЉЕНА: Ова апликација вам омогућава да ТАЈНО ПРАТИТЕ ваше дете на сваком кораку

Креатор Пинтереста истиче да постоје бројне ствари које би могли да ураде не би ли повећали базу корисника, "али то не би било у духу Пинтереста". 

Силберман додаје да су веома задовољни што њихови инвеститори и корисници препознају посвећеност дугорочном расту. Остаје да се види да ли ће се то променити након што компанија изађе на берзу, што је планирано за ову годину.