Београд за све генерације - Реформа градског превоза
Од 1. јануара 2025. године, Београд ће постати први милионски град у Европи са потпуно бесплатним јавним превозом, чиме ће направити историјски корак ка одрживој и еколошкој будућности, пружајући свим грађанима бесплатан, бржи и лакши начин кретања кроз град.
Бесплатан градски превоз у Београду доноси бројне користи које су већ потврђене у европским градовима попут Луксембурга и Талина. Оваква иницијатива показала је да побољшава квалитет живота, смањује саобраћајне гужве, чисти ваздух и доприноси смањењу социјалних разлика.
Увођењем бесплатног превоза, Београд ће смањити саобраћајне гужве и загађење ваздуха, што ће допринети здравијем и ефикаснијем урбаном окружењу. Ова мера омогућава грађанима свих социјалних слојева једнак приступ градским садржајима, док истовремено доноси значајне економске уштеде и за становнике и за град, отварајући простор за улагање у кључне секторе попут образовања и здравства.
У току је најопсежнија реформа јавног превоза до сада. Поред увођења бесплатног превоза, у наредне три године планирана је потпуна обнова целокупног возног парка, чиме ће јавни превоз постати модернији и ефикаснији.
У оквиру реформе, планирана је потпуна обнова возног парка у наредне три године. До краја 2025. године, сви аутобуси на градским улицама, било да су приватни или градски, биће млађи од две године. Тренутно је стигло 40 нових возила, а још 50 је најављено за наредну годину. Током 2025. стиже првих 25 нових трамваја, а до краја 2027. године планира се замена свих тролејбуса и преосталих трамваја, укупно 100 тролејбуса и 120 трамваја, кроз различите моделе финансирања, укључујући могућност јавно-приватног партнерства.
Циљ је да до краја 2027. године Београд има потпуно обновљен возни парк са бесплатним јавним превозом – нешто што ниједан град није постигао у тако кратком року. Овај амбициозни план ослања се на добро осмишљене и храбре одлуке Градске управе, која тежи модернизацији и побољшању квалитета живота грађана.
Пројекат је финансиран из буџета Града Београда. Ставови изнети у подржаном медијском пројекту нужно не изражавају ставове органа који је доделио средства.