Beograd za sve generacije - Reforma gradskog prevoza
Od 1. januara 2025. godine, Beograd će postati prvi milionski grad u Evropi sa potpuno besplatnim javnim prevozom, čime će napraviti istorijski korak ka održivoj i ekološkoj budućnosti, pružajući svim građanima besplatan, brži i lakši način kretanja kroz grad.
Besplatan gradski prevoz u Beogradu donosi brojne koristi koje su već potvrđene u evropskim gradovima poput Luksemburga i Talina. Ovakva inicijativa pokazala je da poboljšava kvalitet života, smanjuje saobraćajne gužve, čisti vazduh i doprinosi smanjenju socijalnih razlika.
Uvođenjem besplatnog prevoza, Beograd će smanjiti saobraćajne gužve i zagađenje vazduha, što će doprineti zdravijem i efikasnijem urbanom okruženju. Ova mera omogućava građanima svih socijalnih slojeva jednak pristup gradskim sadržajima, dok istovremeno donosi značajne ekonomske uštede i za stanovnike i za grad, otvarajući prostor za ulaganje u ključne sektore poput obrazovanja i zdravstva.
U toku je najopsežnija reforma javnog prevoza do sada. Pored uvođenja besplatnog prevoza, u naredne tri godine planirana je potpuna obnova celokupnog voznog parka, čime će javni prevoz postati moderniji i efikasniji.
U okviru reforme, planirana je potpuna obnova voznog parka u naredne tri godine. Do kraja 2025. godine, svi autobusi na gradskim ulicama, bilo da su privatni ili gradski, biće mlađi od dve godine. Trenutno je stiglo 40 novih vozila, a još 50 je najavljeno za narednu godinu. Tokom 2025. stiže prvih 25 novih tramvaja, a do kraja 2027. godine planira se zamena svih trolejbusa i preostalih tramvaja, ukupno 100 trolejbusa i 120 tramvaja, kroz različite modele finansiranja, uključujući mogućnost javno-privatnog partnerstva.
Cilj je da do kraja 2027. godine Beograd ima potpuno obnovljen vozni park sa besplatnim javnim prevozom – nešto što nijedan grad nije postigao u tako kratkom roku. Ovaj ambiciozni plan oslanja se na dobro osmišljene i hrabre odluke Gradske uprave, koja teži modernizaciji i poboljšanju kvaliteta života građana.
Projekat je finansiran iz budžeta Grada Beograda. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.