Београђани се жалили због кашњења лета, тражили одштету, али одустали – Годину и по касније стиже неочекивана порука: "Исплаћујемо вам 500 евра"
Када вам закасни авион више од три сата имате права на одштету, ако претходно предузмете одређене кораке. То су знала двојица Београђана који су чак годину и по дана након што им је читаву ноћ каснио лет на Малту, успели да добију судску пресуду по којој је авио компанија дужна да им плати укупно 500 евра
Када су те вечери на Видовдан 2023. године чекали испред гејта на аеродрому "Никола Тесла" ни слутили нису да ће уместо авиона видети поруку на телефону да им је лет на Малту одложен за сутрадан ујутру.
- Друг и ја смо дошли на аеродром сат и по раније. Пошто смо електронски преко телефона урадили чек-ин, брзо смо прошли сву процедуру, није било велике гужве ни на пасошкој ни на контроли пртљага. Све је било уобичајено, дошли смо до нашег гејта и чекали на столицама позив да уђемо у авион - присећа се Београђанин за "Блиц".
Лет им одложен свега 21 минут пре поласка?!
Међутим, свега двадесетак минута пре најављеног лета почиње драма.
- Лет нам је био заказан у 20.55 сати, али у 20.34 сати стигла нам је од авио компаније порука на телефон на којој је писало: Лет Београд - Малта је одложен, ново време лета је 8.00 29.6.2023. Чек-ин се затвара према оригиналном распореду. Молим Вас, погледајте мејл за детаље - наводи наш саговорник.
Како каже, авио компанија ни у мејлу није била много речитија.
- У мејлу су написали: Жао нам што је лет одложен. Док се трудимо да будемо тачни, неке ситуације су ван наше контроле. Наш тим вредно ради на томе да се ваш путовање настави. Хвала вам на стрпљењу - прочитао је Београђанин.
На гејту је било стотинак путника који су након поруке о одложеном лету спонтано ушли у благу панику и нешто веће разочарање.
- Било је и путника који нису из Београда па их је аеродромско особље упутило како могу да преспавају на аеродрому. Друг и ја смо из Београда па смо позвали једног пријатеља да дође по нас на аеродром и врати нас кући. Сутрадан рано ујутру нас је други пријатељ довезао до аеродрома и лет је на наше пријатно изненађење био на време - прича Београђанин.
Тужили авио компанију преко удружења потрошача
На срећу, ни у повратку са Малте након петодневног излета није било кашњења авиона.
- Када сам стигао у Београд видео сам да су у том периоду многи авиони каснили не само у Србији него широм Европе и света. Осим тога, прочитао само и да свако коме је каснио лет више од три сата има право на одштету. Одлучио сам да одмах контактирам удружење "Ефектива" које је то објавило - објашњава Београђанин.
Како каже, у удружењу су га брзо упутили на наредне кораке.
- Рекли су ми да прикупим сву документацију као доказ да нам је лет каснио више од три сата. Сву документацију сам им послао на мејл, а онда и одштампао како бисмо покренули тужбу против авио компаније. Удружење је ангажовало адвокате и рекли су ми да ће ме обавестити чим буде нових информација - наводи Београђанин.
Годину и по дана чекали на судску пресуду
Међутим, месеци су пролазили, али се ништа није догађало.
- Почетком 2024. године питао сам мејлом удружење има ли шта ново у вези са тужбом. Одговорили су ми да нема ништа и да би највероватније требало да буде нешто крајем године. Како је време пролазило тако сам губио наду да ће нешто од тога бити поготово што сам удружењу писао и у децембру и добио одговор да и даље нема ништа ново - прича Београђанин.
Србија Данас/Блиц