Beograđani se žalili zbog kašnjenja leta, tražili odštetu, ali odustali – Godinu i po kasnije stiže neočekivana poruka: "Isplaćujemo vam 500 evra"
Kada vam zakasni avion više od tri sata imate prava na odštetu, ako prethodno preduzmete određene korake. To su znala dvojica Beograđana koji su čak godinu i po dana nakon što im je čitavu noć kasnio let na Maltu, uspeli da dobiju sudsku presudu po kojoj je avio kompanija dužna da im plati ukupno 500 evra
Kada su te večeri na Vidovdan 2023. godine čekali ispred gejta na aerodromu "Nikola Tesla" ni slutili nisu da će umesto aviona videti poruku na telefonu da im je let na Maltu odložen za sutradan ujutru.
- Drug i ja smo došli na aerodrom sat i po ranije. Pošto smo elektronski preko telefona uradili ček-in, brzo smo prošli svu proceduru, nije bilo velike gužve ni na pasoškoj ni na kontroli prtljaga. Sve je bilo uobičajeno, došli smo do našeg gejta i čekali na stolicama poziv da uđemo u avion - priseća se Beograđanin za "Blic".
Let im odložen svega 21 minut pre polaska?!
Međutim, svega dvadesetak minuta pre najavljenog leta počinje drama.
- Let nam je bio zakazan u 20.55 sati, ali u 20.34 sati stigla nam je od avio kompanije poruka na telefon na kojoj je pisalo: Let Beograd - Malta je odložen, novo vreme leta je 8.00 29.6.2023. Ček-in se zatvara prema originalnom rasporedu. Molim Vas, pogledajte mejl za detalje - navodi naš sagovornik.
Kako kaže, avio kompanija ni u mejlu nije bila mnogo rečitija.
- U mejlu su napisali: Žao nam što je let odložen. Dok se trudimo da budemo tačni, neke situacije su van naše kontrole. Naš tim vredno radi na tome da se vaš putovanje nastavi. Hvala vam na strpljenju - pročitao je Beograđanin.
Na gejtu je bilo stotinak putnika koji su nakon poruke o odloženom letu spontano ušli u blagu paniku i nešto veće razočaranje.
- Bilo je i putnika koji nisu iz Beograda pa ih je aerodromsko osoblje uputilo kako mogu da prespavaju na aerodromu. Drug i ja smo iz Beograda pa smo pozvali jednog prijatelja da dođe po nas na aerodrom i vrati nas kući. Sutradan rano ujutru nas je drugi prijatelj dovezao do aerodroma i let je na naše prijatno iznenađenje bio na vreme - priča Beograđanin.
Tužili avio kompaniju preko udruženja potrošača
Na sreću, ni u povratku sa Malte nakon petodnevnog izleta nije bilo kašnjenja aviona.
- Kada sam stigao u Beograd video sam da su u tom periodu mnogi avioni kasnili ne samo u Srbiji nego širom Evrope i sveta. Osim toga, pročitao samo i da svako kome je kasnio let više od tri sata ima pravo na odštetu. Odlučio sam da odmah kontaktiram udruženje "Efektiva" koje je to objavilo - objašnjava Beograđanin.
Kako kaže, u udruženju su ga brzo uputili na naredne korake.
- Rekli su mi da prikupim svu dokumentaciju kao dokaz da nam je let kasnio više od tri sata. Svu dokumentaciju sam im poslao na mejl, a onda i odštampao kako bismo pokrenuli tužbu protiv avio kompanije. Udruženje je angažovalo advokate i rekli su mi da će me obavestiti čim bude novih informacija - navodi Beograđanin.
Godinu i po dana čekali na sudsku presudu
Međutim, meseci su prolazili, ali se ništa nije događalo.
- Početkom 2024. godine pitao sam mejlom udruženje ima li šta novo u vezi sa tužbom. Odgovorili su mi da nema ništa i da bi najverovatnije trebalo da bude nešto krajem godine. Kako je vreme prolazilo tako sam gubio nadu da će nešto od toga biti pogotovo što sam udruženju pisao i u decembru i dobio odgovor da i dalje nema ništa novo - priča Beograđanin.
Srbija Danas/Blic