БЕОГРАЂАНИ УСКОРО ДОБИЈАЈУ НОВИ ПРЕВОЗ: Са истом картом у аутобус и трамвај, на брод и скелу
Одлука предвиђа да бродске линије могу бити за линијску пловидбу, али да се могу организовати и туристички поласци и такозване кружне линије за разледање града са река
Осим аутобусом и трамвајом Београђани би ускоро могли да се на посао возе и бродом или скелом. Ово су новине које предвиђа Одлука о јавном превозу путника у линијској пловидби на територији града, који је усвојила Скупштина Града Београда. Тиме се прецизирају услови за обављање јавног превоза бродовима, утврђене су обавезе превозника и путника, као и критеријуми за обим и квалитет услуга.

ТРЕНУТНО НАЈПОПУЛАРНИЈИ ПОСАО НА СВЕТУ: Ево зашто људи завиде казино дилерима!

БРЗА РЕАКЦИЈА ЗАМЕНИКА ГРАДОНАЧЕЛНИКА: Весић прочитао петицију људи из Блока 44 па им се директно јавио и одговорио

КО ЋЕ СМЕТИ И НА КОЈИ НАЧИН ДА ПУШТА МУЗИКУ? Стигло објашњење најновије одлуке града Београда
Одлука предвиђа да бродске линије могу бити за линијску пловидбу, али да се могу организовати и туристички поласци и такозване кружне линије за разледање града са река. Предвиђено је да се редован превоз бродовима обавља од 6 до 22 сата, осим у данима када пловидба није могућа због временских услова.
Одређено је и да се линије утврђују у складу са потребама становништва посебним планом линија, као и да се региструју у Секретаријату за јавни превоз уз претходно одобрење Лучке капетаније.
Заменик градоначелника Београда Горан Весић изјавио је да се усвајањем овог документа отвара могућност да Град на рекама успостави јавни превоз од Гроцке до Обреновца. Он је рекао да је ово начин да се убрза путовање грађанима чије се општине налазе на обалама река и да се смањити број аутобуса и гужве на путевима.
"Београд је град на две међународне пловне реке са скоро 100 километара речних обала. Невероватно је да своје реке нисмо користили за јавни превоз као што то раде многи градови у свету. Већ две године са Секретаријатом за јавни превоз радим на пројекту речног јавног превоза који не подразумева само уређење речног превоза већ и промене у систему превоза како би будућа пристаништа односно речне станице биле повезане копненим видовима јавног превоза", рекао је Весић.
Превоз путника ће моћи да обавља јавно предузеће, привредно друштво, предузетник или други привредни субјект, односно возар. Граду је омогућено да склопи јавно-приватно партнерство или концесију за обављање линијске пловидбе, на основу чега би та приватна компанија уложила у набавку пловила и изградњу инфраструктуре, односно пристана. Постоји опција и да Град за потребе линијске пловидбе оснује посебно јавно предузеће.
Путник неће моћи да уђе у возило без претплатне или неке друге карте за јавни превоз, јер ће се валидација карата обављати на пристаништима и без ње неће бити дозвољен улазак на брод. У Одлуци је наведено и да ће цена услуге бити одређена посебним актом који доноси градоначелник, док је у образложењу Одлуке наведено да је планирано укључивање овог вида превоза у Интегрисани тарифни систем града Београда, које ће омогућити путницима да користе услуге јавног превоза са истом картицом за превоз коју користе и у аутобусима, трамвајима и тролејбусима.
Припадници обезбеђења пратиће контролоре у градском превозу – каква ће они имати овлашћења?
Професор на Саобраћајном факултету у Београду Владислав Мараш каже за Euronews Србија да се о овој идеји дуго размишља, али да би било добро да се коначно и реализује. Истиче да је најважније да бродски превоз буде интегрисан са осталим видовима јавног превоза, и да буде усклађен са редом вожње и стајалиштима аутобуса и трамваја, јер би у супротном био неодржив.
- Престоница има потенцијал и све предуслове за овај вид превоза, јер се налази на две међународне пловне реке, што мало који град има. Треба пронаћи решење које би било прихватљиво и економски исплативо. Важно је да систем буде тако осмишљен да превоз реком буде конкурентан осталим видовима превоза, јер га путници неће користити ако вожња буде трајала много дуже него аутобусом - прича професор Мараш.
Он напомиње да је чињеница да људи немају навику да путују бродом, али је сигуран да би овај вид превоза привукао довољан број путника ако би се подсистем поставио како треба и ако би људи довољно брзо стизали на одредишта.
- Линије би тек требало истражити, али највећи потенцијал имају насеља уз реку, од Земуна, ка Новом Београду, Чукаричка Падина, Доњи Дорћол, Карабурма, Вишњица... У свету постоје различити модели, негде се користе цик-цак линије које повезују различите обале, па би могла бити укључена и насеља на левој обали Дунава - сматра Мараш.
Професор указује и да би исплативост линија била неупитна током летњих месеци, када у Београду борави и много туриста, али да би сезона у суштини била од марта до новембра. Проблематично би, међутим, било функционисање овог вида јавног превоза током зиме.
Када су права и обавезе оних који превозе путнике у питању, возари су дужни да својом пловидбом не угрожавају путнике, да се старају о одржавању реда у пловилу и придржавају наредби Лучке капетаније. Њихова обавеза ће бити и да буду у радним оделима, с тим да горњи део има утисниту ознаку пословног имена. Возар неће дозволити да на брод уђе путник под утицајем алкохола, оболели од заразне болести, као ни дете млађе од шест година без пратиоца. У случају квара пловила, обавеза превозника је да ангажује друго у року од два сата.
Капетану брода следи казна од 6.000 динара му ако на пример дозволи да на брод уђу путници у алкохолисаном стању или ако не одржава ред у возилу или не носи униформу. Казна од 100.000 динара следи возарима ако ометају рад инспектора, ако возило није чисто, загрејано или климатизовано, ако линијску пловидбу не обављају по договору, ако угрожавају безбедност пловидбе, ако не носе униформе. За путнике без карте или који не поштују друге одлуке казна је 10.000 динара.