ОДРЖИВИ БЕОГРАД: Мост који спаја прошлост и будућност - Пешачки мост између Кеја и Лида све извеснији
Овај пројекат настао је из потребе да љубитељима природе омогућимо да Велико ратно острво посећују током целе године, а не само током летње сезоне.
Београђани и Земунци ускоро би могли да добију још једну значајну инфраструктурну инвестицију – пешачки мост између Кеја ослобођења и купалишта Лидо. На последњој седници Скупштине Града Београда, одржаној почетком марта, одборници су усвојили Одлуку о изради плана детаљне регулације, чиме је започет дугоочекивани процес реализације овог пројекта.
Значај инвестиције: Природа доступна током целе године
Велико ратно острво и купалиште Лидо представљају једну од омиљених летњих дестинација грађана Београда, али је њихова доступност до сада била ограничена. Сваке године Општина Земун поставља понтонски мост, који омогућава приступ Лиду само у летњим месецима. Изградња трајног пешачког моста не само да би олакшала приступ овом природном бисеру, већ би донела и значајне уштеде на трошкове сезонског постављања понтонске конструкције.
– Овај пројекат настао је из потребе да љубитељима природе омогућимо да Велико ратно острво посећују током целе године, а не само током летње сезоне – рекао је председник Општине Земун Гаврило Ковачевић.
Шта је следећи корак?
Иако је усвајање плана детаљне регулације важан први корак, пред градским властима и стручњацима још увек је дуг пут до почетка изградње моста. Наредне фазе укључују:
- израду идејног решења,
- прибављање локацијских услова,
- израду пројекта за грађевинску дозволу,
- пријаву радова и избор извођача.
Поред тога, потребно је спровести детаљна истраживања речног корита, састава тла, као и утицаја моста на ток Дунава током зимских месеци. Посебан изазов биће прибављање сагласности Завода за заштиту природе, с обзиром на то да је Велико ратно острво од 2022. године заштићено природно добро.
Колико кошта и када се очекује изградња?
Иако тачан буџет још увек није прецизиран, процене говоре да ће инвестиција коштати неколико милиона евра, у зависности од техничког решења моста и пратећих садржаја. Уколико све административне процедуре буду текле по плану, изградња би могла да почне до 2026. године.
Додатни садржаји – мост као нова туристичка атракција?
Председник Општине Земун нагласио је да постоје идеје да мост не буде само функционална саобраћајница за пешаке и бициклисте, већ и место за уживање и окупљање грађана. У зависности од финалног пројекта, постоји могућност да мост буде обогаћен монтажним угоститељским објектима, видиковцима и местима за одмор, чиме би постао додатна атракција на Дунаву.
Београд добија још једну препознатљиву грађевину
Овим пројектом Београд и Земун добијају не само боље повезану обалу Дунава, већ и нову визуелну атракцију која ће допринети развоју туризма, спорта и рекреације. Пешачки мост између Кеја и Лида могао би да постане један од симбола града, повезујући урбану средину са готово нетакнутом природом Великог ратног острва.
За сада, све очи су упрте у градске власти и стручњаке који ће дефинисати финалне кораке ка реализацији овог амбициозног пројекта.
Пројекат је финансиран из буџета Града Београда. Ставови изнети у подржаном медијском пројекту нужно не изражавају ставове органа који је доделио средства.