ODRŽIVI BEOGRAD: Most koji spaja prošlost i budućnost - Pešački most između Keja i Lida sve izvesniji
Ovaj projekat nastao je iz potrebe da ljubiteljima prirode omogućimo da Veliko ratno ostrvo posećuju tokom cele godine, a ne samo tokom letnje sezone.
Beograđani i Zemunci uskoro bi mogli da dobiju još jednu značajnu infrastrukturnu investiciju – pešački most između Keja oslobođenja i kupališta Lido. Na poslednjoj sednici Skupštine Grada Beograda, održanoj početkom marta, odbornici su usvojili Odluku o izradi plana detaljne regulacije, čime je započet dugoočekivani proces realizacije ovog projekta.
Značaj investicije: Priroda dostupna tokom cele godine
Veliko ratno ostrvo i kupalište Lido predstavljaju jednu od omiljenih letnjih destinacija građana Beograda, ali je njihova dostupnost do sada bila ograničena. Svake godine Opština Zemun postavlja pontonski most, koji omogućava pristup Lidu samo u letnjim mesecima. Izgradnja trajnog pešačkog mosta ne samo da bi olakšala pristup ovom prirodnom biseru, već bi donela i značajne uštede na troškove sezonskog postavljanja pontonske konstrukcije.
– Ovaj projekat nastao je iz potrebe da ljubiteljima prirode omogućimo da Veliko ratno ostrvo posećuju tokom cele godine, a ne samo tokom letnje sezone – rekao je predsednik Opštine Zemun Gavrilo Kovačević.
Šta je sledeći korak?
Iako je usvajanje plana detaljne regulacije važan prvi korak, pred gradskim vlastima i stručnjacima još uvek je dug put do početka izgradnje mosta. Naredne faze uključuju:
- izradu idejnog rešenja,
- pribavljanje lokacijskih uslova,
- izradu projekta za građevinsku dozvolu,
- prijavu radova i izbor izvođača.
Pored toga, potrebno je sprovesti detaljna istraživanja rečnog korita, sastava tla, kao i uticaja mosta na tok Dunava tokom zimskih meseci. Poseban izazov biće pribavljanje saglasnosti Zavoda za zaštitu prirode, s obzirom na to da je Veliko ratno ostrvo od 2022. godine zaštićeno prirodno dobro.
Koliko košta i kada se očekuje izgradnja?
Iako tačan budžet još uvek nije preciziran, procene govore da će investicija koštati nekoliko miliona evra, u zavisnosti od tehničkog rešenja mosta i pratećih sadržaja. Ukoliko sve administrativne procedure budu tekle po planu, izgradnja bi mogla da počne do 2026. godine.
Dodatni sadržaji – most kao nova turistička atrakcija?
Predsednik Opštine Zemun naglasio je da postoje ideje da most ne bude samo funkcionalna saobraćajnica za pešake i bicikliste, već i mesto za uživanje i okupljanje građana. U zavisnosti od finalnog projekta, postoji mogućnost da most bude obogaćen montažnim ugostiteljskim objektima, vidikovcima i mestima za odmor, čime bi postao dodatna atrakcija na Dunavu.
Beograd dobija još jednu prepoznatljivu građevinu
Ovim projektom Beograd i Zemun dobijaju ne samo bolje povezanu obalu Dunava, već i novu vizuelnu atrakciju koja će doprineti razvoju turizma, sporta i rekreacije. Pešački most između Keja i Lida mogao bi da postane jedan od simbola grada, povezujući urbanu sredinu sa gotovo netaknutom prirodom Velikog ratnog ostrva.
Za sada, sve oči su uprte u gradske vlasti i stručnjake koji će definisati finalne korake ka realizaciji ovog ambicioznog projekta.
Projekat je finansiran iz budžeta Grada Beograda. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.