Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

СУТРА ПОЧИЊЕ ГРАДЊА МЕТРОА! "Ово је највећи и један од НАЈВАЖНИЈИХ инфраструктурних пројеката"

21.11.2021. 12:59
Пише:
Србија Данас
Radovi
Радови / Извор: Фото: Инстаграм/Принтсцреен/мали_синиса

Министар финансија у Влади Републике Србије Синиша Мали огласио се на Инстаграму

- Све је спремно да сутра, у понедељак 22. новембра, званично почну радови на Макишком пољу, на пројекту изградње београдског метроа. Историјски дан који су чекале генерације наших грађана! - написао је Мали на тој друштвеној мрежи.

МИРНА НОЋ У ПРЕСТОНИЦИ: Једна саобраћајна несрећа, мушкарац пребачен у Ургентни центар

МИРНА НОЋ У ПРЕСТОНИЦИ: Једна саобраћајна несрећа, мушкарац пребачен у Ургентни центар

КОЛАПС НА УЛИЦАМА БЕОГРАДА: Избегавајте ове делове града (ФОТО)

КОЛАПС НА УЛИЦАМА БЕОГРАДА: Избегавајте ове делове града (ФОТО)

БУРНА НОЋ У БЕОГРАДУ! Саобраћајна полиција имала пуне руке посла

БУРНА НОЋ У БЕОГРАДУ! Саобраћајна полиција имала пуне руке посла

- Многе власти пре нас су имале у плану изградњу метроа, али нико никада ништа конкретно није урадио по том питању. Ми, са друге стране, већ дуго активно радимо на том капиталном пројекту који је од огромног, стратешког значаја за Град Београд и Републику Србију - истакао је министар финансија.

Како је навео, метро који градимо ће бити најсавременији могући, потпуно аутоматизован, без машиновође.

Када у потпуности буде завршена, прва линија метроа ће повезивати Железник и Миријево, биће дугачка 21,1 километра и имаће 21 станицу. Друга линија ће повезивати Бежанију и Миријево, биће дуга 21 километра и имаће 23 станица. Њих две ће се укрштати на Савском тргу.

Планирано је да прва линија метроа буде завршена 2028. године, а друга 2030. године.

Иначе, увођењем метроа у систем јавног транспорта планирана је реорганизација постојећих линија јавног градског саобраћаја. Трасе метроа су усклађиване са развојем „Бг воза“, а планира се развој четири линије градске железнице и три линије приградске железнице. Тако ћемо имати много здравији град и животну средину, јер ћемо смањити број аутобуса и аутомобила на улицама.

Ово значи да ћемо имати један интегрисан шински систем, који чине метро, трамвај и БГ воз, чиме ће бити решени саобраћајни проблеми у Београду. Развој шинских система у граду има двојаку улогу - да се побољша функционисање саобраћајног система, смањи употреба путничких аутомобила, посебно на оптерећеним правцима и да буде генератор развоја појединих градских праваца и зона.

Ово је највећи и један од најважнијих инфраструктурних, капиталних пројеката, који захтева време и стрпљење и свака фаза, сваки корак који нас води ка метроу, морају се пажљиво планирати и реализовати.

Изградња метроа, који је део пројекта „Србија 2025“, олакшаће живот грађанима и допринети здравијем начину превоза људи, а истовремено ће утицати на раст БДП-а Србије, написао је Мали на Инстаграму.