Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

ШВЕРЦОВАЊЕ У ГРАДСКОМ ПРЕВОЗУ ПОСТОЈАЛО ЈЕ ОДУВЕК: Начини који су се користили у прошлости ће вас насмејати (ВИДЕО)

18.08.2021. 07:50
beograd,studenski trg
београд,студенски трг / Извор: Србија Данас / Саша Џамбић

Неплаћање карте у превозу, тзв. „шверцовање“ дешава се и када су појачане контроле. Познати шверцери увек нађу начин којим ће успети у својој намери.

Међутим, то нису измислиле нове генереције, већ напротив. Наши преци били су далеко досетљивији.

ЦЕНТАР БЕОГРАДА "КРСТИЛА" ЈЕ ЈЕДНА НЕМИЦА: Да ли знате по чему је Зелени венац заправо добио име?

ЦЕНТАР БЕОГРАДА "КРСТИЛА" ЈЕ ЈЕДНА НЕМИЦА: Да ли знате по чему је Зелени венац заправо добио име?

ЦЕНТАР БЕОГРАДА ЛЕЖИ НА БОГАТИМ АРХЕОЛОШКИМ ОСТАЦИМА: Да ли ће на Студентском тргу бити гаража или музеј?

ЦЕНТАР БЕОГРАДА ЛЕЖИ НА БОГАТИМ АРХЕОЛОШКИМ ОСТАЦИМА: Да ли ће на Студентском тргу бити гаража или музеј?

ПРЕВАРА, ЉУБОМОРА ИЛИ ИЗЛИВ БЕСА? Аутомобил на Коњарнику поред ципела, добио и неприкладан графит (ФОТО)

ПРЕВАРА, ЉУБОМОРА ИЛИ ИЗЛИВ БЕСА? Аутомобил на Коњарнику поред ципела, добио и неприкладан графит (ФОТО)

Неки од начина за бесплатан превоз који су масовно корисили у прошлости ће вас сигурно насмејати.

Године 1951. карта у Београду је поскупела петоструко! Улазило се на једна, задња врата поред којих је углавном седео кондуктер. Ако то није био случај, кондуктери, обично двоје, кретали су се по возилу. Ако би неко и успео да се у гужви провуче без карте, сачекали би га контролори! 

Упркос томе,  шверцери су ипак нашли начин како да остваре своје планове и да се провозају за „џ“ који ће вас и шокирати и насмејати.

Шверцери у превоз нису ни улазили већ би се возили окачени са спољне стране и тако избегли плаћање карте. То можете јасно да видите и на снимаку који је настао на Београдским улицама 1969. године. 

Још један интересантан начин настао је након увођења машина за поништавање карата. Тада су кондуктери заувек напустили возила ГСП-а, али не и контролори.

Увођењем машине настале су карте за више вожњи које су се убацивале у апарат који их је печатирао.

Досетљиви Београђани онда су преко места где је апарат ударао печат лепили селотејп. Ако би се десило да контрола уђе у градски превоз и тражи карте на преглед они би их показали уредно поништене, а након изласка из превоза једноставно би прстом обрисали мастило и карту могли да користе опет! 

Систем је функционисао све док контролори не би мало пажљивије загледали карту… или док се иста не би буквално распала у џепу од превише употребе.