clear sky
13°C
15.05.2024.
Beograd
eur
117.1155
usd
108.571
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

ŠVERCOVANJE U GRADSKOM PREVOZU POSTOJALO JE ODUVEK: Načini koji su se koristili u prošlosti će vas nasmejati (VIDEO)

18.08.2021. 07:50
Piše:
SrbijaDanas
beograd,studenski trg
beograd,studenski trg / Izvor: Srbija Danas / Saša Džambić

Neplaćanje karte u prevozu, tzv. „švercovanje“ dešava se i kada su pojačane kontrole. Poznati šverceri uvek nađu način kojim će uspeti u svojoj nameri.

Međutim, to nisu izmislile nove generecije, već naprotiv. Naši preci bili su daleko dosetljiviji.

CENTAR BEOGRADA "KRSTILA" JE JEDNA NEMICA: Da li znate po čemu je Zeleni venac zapravo dobio ime?

CENTAR BEOGRADA "KRSTILA" JE JEDNA NEMICA: Da li znate po čemu je Zeleni venac zapravo dobio ime?

CENTAR BEOGRADA LEŽI NA BOGATIM ARHEOLOŠKIM OSTACIMA: Da li će na Studentskom trgu biti garaža ili muzej?

CENTAR BEOGRADA LEŽI NA BOGATIM ARHEOLOŠKIM OSTACIMA: Da li će na Studentskom trgu biti garaža ili muzej?

PREVARA, LJUBOMORA ILI IZLIV BESA? Automobil na Konjarniku pored cipela, dobio i neprikladan grafit (FOTO)

PREVARA, LJUBOMORA ILI IZLIV BESA? Automobil na Konjarniku pored cipela, dobio i neprikladan grafit (FOTO)

Neki od načina za besplatan prevoz koji su masovno korisili u prošlosti će vas sigurno nasmejati.

Godine 1951. karta u Beogradu je poskupela petostruko! Ulazilo se na jedna, zadnja vrata pored kojih je uglavnom sedeo kondukter. Ako to nije bio slučaj, kondukteri, obično dvoje, kretali su se po vozilu. Ako bi neko i uspeo da se u gužvi provuče bez karte, sačekali bi ga kontrolori! 

Uprkos tome,  šverceri su ipak našli način kako da ostvare svoje planove i da se provozaju za „dž“ koji će vas i šokirati i nasmejati.

Šverceri u prevoz nisu ni ulazili već bi se vozili okačeni sa spoljne strane i tako izbegli plaćanje karte. To možete jasno da vidite i na snimaku koji je nastao na Beogradskim ulicama 1969. godine. 

Još jedan interesantan način nastao je nakon uvođenja mašina za poništavanje karata. Tada su kondukteri zauvek napustili vozila GSP-a, ali ne i kontrolori.

Uvođenjem mašine nastale su karte za više vožnji koje su se ubacivale u aparat koji ih je pečatirao.

Dosetljivi Beograđani onda su preko mesta gde je aparat udarao pečat lepili selotejp. Ako bi se desilo da kontrola uđe u gradski prevoz i traži karte na pregled oni bi ih pokazali uredno poništene, a nakon izlaska iz prevoza jednostavno bi prstom obrisali mastilo i kartu mogli da koriste opet! 

Sistem je funkcionisao sve dok kontrolori ne bi malo pažljivije zagledali kartu… ili dok se ista ne bi bukvalno raspala u džepu od previše upotrebe.